حسابداری استارت آپ ها

یازار :

+0 به یه ن

هر استارت آپ و آغاز یک کسب و کار جدید، برای کسب موفقیت نیاز به تهیه چک لیست حسابداری برای اطلاع از میزان هزینه ها و سود های خود دارد. تهیه این چک لیست، می تواند استارت آپ ها را در پیش بینی های مالی آینده، یاری رساند که در ادامه این مطلب به حسابداری استارت آپ ها پرداخته می شود.

رابطه استارت آپ با حسابداری:

حسابداری دارای قوانین و چارچوب مخصوص به خود می باشد که از آن برای گزارش عملکرد شغل و ردیابی هزینه ها و درآمدها استفاده می شود. در واقع تمامی اشخاص صاحب کسب و کار می دانند یکی از اجزای مهم در هر کسب و کار، حسابداری می باشد که کمک بسیار ارزنده ای به روند توسعه شرکت و سازمان می کند.

خدمات حسابداری استارت آپ:

شرکت های ارائه دهنده خدمات حسابداری، با ارائه خدمات به سازمان ها و شرکت های استارت آپی می توانند سطحی از اطمینان را در پایان کار مدیریت مالی بیزینس اجرا شده، را برای کسب و کار ایجاد شده فراهم نمایند.

در واقع می توان گفت که خدمات حسابداری در این کسب و کارها به صورتی می باشد که به ساده ترین شکل ممکن و کاملا معقول انجام می گیرد. بنابراین در حسابداری استارت آپ ها، اولین و مهم ترین گام، انتخاب یک نرم افزار حسابداری مناسب می باشد.

برون سپاری برای استارت آپ ها:

اکثر مدیران و صاحبان کسب و کار ها با واژه برون سپاری خدمات حسابداری آشنایی دارند و معمولا در حسابداری استارتاپ ها، برون سپاری حسابداری بیشتر مورد توجه و استفاده قرار می گیرد.

برون سپاری حسابداری به وسیله متخصصان حرفه ای صورت می گیرد که مسلط به قوانین مالیاتی و حسابداری هستند و کسب و کار را در کاهش هزینه و همچنین استفاده از معافیت های مالیاتی، یاری می رساند.


بهره گیری از مشاوره مالی:

یکی از موضوعات مهمی که استارت آپ ها ملزم به رعایت آن می باشند، این است که قبل از انجام فعالیت های مهم، مشاوره مالی دریافت نمایند در این مشاوره ها، راهکار هایی ارائه می گردد که برای توسعه و سوددهی کسب و کار مفید می باشند.

بنابراین مشاوره مالی می تواند به منظور نقاط ریسک پذیر و … و همچنین ارائه راه کار های مناسب در جهت کنترل ریسک، صاحب استارت آپ را در روند رشد کسب و کار یاری رساند.

اهداف اصلی حسابداری استارت آپ:

  • کاهش و صرفه جویی در زمان مورد نیاز
  • کاهش هزینه های مصرفی
  • حفظ اطلاعات به صورت دقیق و کامل
  • ارائه گزارشات مالی معتبر
  • کاهش بار حسابداری کسب و کار

مراحل حسابداری استارت آپ:

به طور کلی می توان مراحل زیر را به عنوان مراحل حسابداری استارت آپ ها در نظر گرفت.

  • پیگیری تمام هزینه ها و رسیدهای شغلی
  • جدا سازی هزینه های کسب و کار از هزینه های شخصی
  • بررسی روند حسابداری

منبع:

https://moshaveranco.com/%d8%ad%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d9%87%d8%a7/


  • [ ]