ایده های خلاقانه چه نقشی در راه اندازی استارتاپ دارند؟

یازار :

+0 به یه ن

برای راه اندازی استارتاپ موفق علاوه بر داشتن ایده های خلاقانه باید سه چیز را در نظر بگیرید:

۱.با افراد خوب شروع کنید.
۲.چیزی را که مشتریان می خواهند را در ایده های خلاقانه پیدا کنید، بسازید و به بهترین روش و در بهترین زمان ارائه کنید.
۳.سرمایه مناسب را تأمین کنید، تا جایی که امکان دارد صرفه جویی کنید و کمترین هزینه ها را انجام بدهید.

اگر حتی یکی از این موارد را نادیده بگیرید و ایده های خلاقانه نیز نداشته باشید، بدون شک راه اندازی استارتاپ شما با شکست مواجه می شود.

در نگاه اول ممکن است اجرای هم زمان هر سه مورد خیلی سخت به نظر برسد اما با گذشت زمان می بینید که این موارد با یکدیگر در کنار ایده های خلاقانه قابل اجرا و نتیجه آن بسیار هیجان انگیز است و از آنجایی که راه اندازی استارتاپ موفق، بنیانگذاران را ثروتمند می سازد، به این معنی است که ثروتمند شدن نیز قابل انجام است. سخت است اما قابل انجام است!

 

ایده های خلاقانه چه تأثیری بر راه اندازی استارتاپ دارد؟

مرحله ابتدایی راه اندازی استارتاپ، داشتن “ایده خلاقانه” است.

شما برای راه اندازی استارتاپتان، نیاز به یک ایده خیلی درخشان یا منحصر بفرد ندارید. اگر با یک ایده ساده که با استفاده از فناوری های روز به مردم کمک می کند تا زندگی راحت تری داشته باشند، استارتاپتان را شروع کنید، خیلی زود موفق و پول دار می شوید.

به طور مثال: هدف از راه اندازی استارتاپ گوگل، ساخت یک سایت ساده برای جستجو بود. اما آن ها سه ایده ساده داشتند. ۱. فهرست کامل سایت ها را داشته باشد ۲. از لینک ها برای رتبه بندی نتایج جستجو استفاده کند و امکان پاک کردن آن ها را نیز داشته باشد ۳. صفحات وب ساده با تبلیغات غیر متحرک مبتنی بر کلمات کلیدی ارائه کند.

بالاتر از همه این تکنیک های فنی بزرگ، طرح کلی یا همان ایده های خلاقانه بسیار ساده بود و مهم تر اینکه بنیان گذاران گوگل مصمم بودند تا یک مرورگر راحت و در دسترس طراحی کنند که همه مردم از آن استفاده کنند.

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af/

چگونه یک استارتاپ موفق داشته باشیم؟

یازار :

+0 به یه ن

۱. داشتن تعهد به کاری که انجام می دهید.

۲. داشتن ایده ای که قابلیت تجاری شدن را دارا باشد. ایده ای که بتواند نیازی از جامعه را برطرف کند.

۳.داشتن رهبری با چشم انداز و مدیریت قوی و خلاقانه

۴. پیدا کردن سرمایه گذار برای تامین نیاز های استارتاپ

 

نمونه های جهانی استارتاپ موفق

در این بخش به نمونه از استارتاپ های موفق در سطح جهانی اشاره خواهیم داشت؛ استارتاپ هایی که در موفقیت آن ها باعث شده در سطح جهانی مشهور شوند و ارزش مالی زیادی را پیدا کنند.

 

– بایت دانس (ByteDance)

–  دی‌دی چاکسینگ (Didi Chuxing)

–  استرایپ (Stripe)

– اسپیس‌ایکس (SpaceX)

– یربی‌ان‌بی (Airbnb)

– کواشو (Kvashu)

 

نکته طلایی که می تواند شما را در لیست استارتاپ های موفق دنیا ثبت نماید

 

۱. ایده عالی و تیم خوب از لازمه های استارتاپ های موفق است.

طبق بررسی های پیدایش به منظور راه اندازی استارتاپ های موفق، شما به یک ایده عالی (با در نظر گرفتن بازار بزرگ)، یک تیم فوق العاده، محصول بی نظیر و اجرای بی نقص نیاز دارید.

 

۲. شکست استارتاپ، به معنای پایان کار نیست!

از سوی دیگر، با درنظر گرفتن این موارد و برنامه ریزی درست، راه اندازی استارتاپ های موفق واقعا کار سختی نیست، مخصوصا اگر شما با نیاز روز تکنولوژی پیش بروید و در نهایت اگر استارتاپ شما موفق نشود و شکست بخورد، تجربه های بسیار زیادی را به دست آورده اید که در تجربه های شغلی دیگر به کارتان بیاید.

 

۲. اگر ریسک نمی کنید، انتظار موفقیت استارتاپ را نداشته باشید.

اکثر انسان ها نمی توانند ریسک کاری که می خواهند انجام بدهند را درست ارزیابی کنند اما ما فکر می کنیم، خطر اصلی زمانی اتفاق می افتد که شما یک ایده پر شور و هیجان در سر دارید، اما به دلیل ترس از شکست، خودتان را از راه اندازی استارتاپ های موفق محروم می کنید و به یک کار آسان تر با امنیت بالاتر و ریسک کمتر می پردازید.

 

۳. نسبت عملکرد استارتاپ خود و بازخورد کاربران محصولتان، واقع بین باشید.

اگر شما خودتان را فریب بدهید و به خودتان تلقین کنید که کاربران استارتاپ، محصول شما را دوست دارند، بنابراین آن ها به خودشان زحمت نمی دهند تا استارتاپ شما را به کسی معرفی کنند و یا حتی در برخی موارد ممکن است بدگویی نیز کنند؛ که این فاجعه است!
در این زمان مهم ترین چیز این است که راه استارتاپ های موفق را در پیش نگرفته اید و باید تغییر رویه بدهید و این تغییرات ممکن است در خود محصول استارتاپ و یا نحوه ارائه آن ایجاد بشود.
ما استارتاپ های بسیار زیادی را داریم که فکر می کردند می توانند از این مرحله عبور کنند و آن را نادیده بگیرند اما با ساده عبور کردن از این موضوع مهم، به راحتی استارتاپشان را به لیست گورستان استارتاپ ها اضافه کرده اند.
برای همه استارتاپ ها خیلی بهتر است که یک استارتاپ با تعداد کاربران کمی که به آن علاقه مند و متعهد هستند داشته باشند تا یک استارتاپی که کاربران بیشتری برای محصولش دارد اما آن ها رضایت کافی ندارند.
اگرچه ممکن است در هر دو حالت برآیند نهایی و سود ما یکسان باشند اما اگر می خواهید در زمره استارتاپ های موفق دنیا نام و نشانی از خود باقی بگذارید، خیلی ساده تر و بهتر است که بر کاربران تعداد کم که رضایت خیلی بالایی دارند تمرکز کنید. این کار به شما کمک می کند تا بعد از مدتی تعداد کاربران وفادار و راضی شما افزایش پیدا نماید، در این صورت شما تعداد زیادی کاربر با رضایت بالا دارید که شما را به دیگران معرفی می کنند و این می تواند نقطه آغاز موفقیت شما باشد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


راز پیروزی استارتاپ های موفق چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

۷ ویژگی مشترک بین استارتاپ های موفق

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید استارتاپ های موفق چه کاری انجام می دهند که شکست نمی خوردند!
در واقع ۷ ویژگی مشترک بین همه استارتاپ های موفق وجود دارد که با رعایت این نکات شما هم می توانید به راحتی به لیست استارتاپ های موفق دنیا بپیوندید و کسب و کارتان را گسترش دهید.

۱.  آن ها حداقل یک محصول یا خدمت متناسب بازار دارند. (یعنی برای آن ها اهمیت دارد که مشتریان دقیقا چه محصول یا خدمتی نیاز دارند و همان را ارائه می کنند)

۲. آن ها در ابتدا با بازارهای کوچک به صورت آزمایشی شروع به کار می کنند، پس از شناسایی ویژگی های اصلی بازار هدف، محصولات و خدمات خود را ارائه می کنند.

۳. در هر موقعیت و شرایط برنامه ریزی شده و یا پیش بینی نشده ای که قرار بگیرند، همچنان پر شور و هیجان و با انگیزه به راه خودشان در راه رسیدن به اهداف قدم بر می دارند.

۴. آن ها به طور منظم و جدی کارهایشان را تحلیل می کنند و بازخورد دریافت می کنند.

۵. همیشه بر روی اهدافشان متمرکز هستند.

۶.  با همه اقشار جامعه ارتباط برقرار می کنند.

۷. آن ها فرهنگ های بسیار جذابی را در مجموعه کاریشان (برای کارمندان) ایجاد می کنند، تا دچار یکنواختی و کرختی نشوند.

 

استارتاپ های موفق

 

چگونه یک استارتاپ موفق داشته باشیم؟

۱. داشتن تعهد به کاری که انجام می دهید.

۲. داشتن ایده ای که قابلیت تجاری شدن را دارا باشد. ایده ای که بتواند نیازی از جامعه را برطرف کند.

۳.داشتن رهبری با چشم انداز و مدیریت قوی و خلاقانه

۴. پیدا کردن سرمایه گذار برای تامین نیاز های استارتاپ

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d8%b2-%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/


کسب و کار خانگی اینترنتی چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

به کسب و کار هایی گفته می شود که در محل خانه، به صورت اینترنتی هستند و از طریق اینترنت کسب درآمد می کنند. با یک سرچ می توان لیست بلند بالایی را از کسب و کار های خانگی اینترنتی بدست آورد که به نیازمند مکان شرکتی، دفتر و… نیستند و در منزل قابل اجرا هستند. کسب و کار ها در بستر سایت های اینترنتی عرضه می شوند و برخی دیگر نیز در بستر شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و تلگرام فروش خود را آغاز می کنند. در ادامه این مطب با ما همراه باشید تا به بررسی ارتباط میان استارتاپ ها و کسب و کارهای خانگی بپردازیم.

 

رابطه کسب و کار های خانگی با استارتاپ ها

برخی از این شغل ها و حرفه ها نیز در قالب استارت آپ شکل می گیرند. به گونه ای که کسب و کار خانگی پردرآمد به نوعی استارتاپ محسوب می شود. مخصوصا اگر بتواند با کمک تیمی متشکل از افراد خلاق و فعال اداره شود.
اگر در اطراف خود افرادی را سراغ دارید که کسب و کار خانگی خود را با راه اندازی یک کانال تلگرام یا با اداره یک صفحه اینستاگرام یا با مدیریت یک صفحه وب سایت مشغول فعالیت است او یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده است.
این افراد توانسته اند در بسیاری از موارد بدون نیاز به امکانات اولیه که در هر کسب و کار سنتی نیاز است، در کسب و کار اینترنتی خود با تکیه بر امکاناتی که اینترنت در اختیار آن ها قرار داده است مخصوصا شبکه های اجتماعی این روزها با این حجم محبوبیت، کسب و کار خانگی پردرآمد خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کنند.
پس احیانا اگر شما هم ایده جالب و خلاقانه ای برای راه اندازی یک استارت آپ جدید در ذهن دارید حتما به این موضوع توجه کنید که از مزیت ها و فواید راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی غافل نشوید و آینده شغل خود را وصل به آینده روشن این نوع کسب و کارها که به نوعی برخی از آنها کسب و کار خانگی هم محسوب می شوند، کنید.

کار خانگی

راه اندازی استارت آپ با کسب و کار اینترنتی

 

حال چگونه می توان با راه اندازی کسب و کار اینترنتی شروع استارتاپ را رقم زد؟

• در قدم اول راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید ایده خلاقانه، جدید و جذابی داشته باشید که بتواند به نیازهای بازار به نحو شایسته ای پاسخ دهد و مشکل و مساله ای از مسائل مشتریان بازار هدف را مرتفع سازد.

• پس از این مرحله باید به دنبال یک بستر مناسب و یا چندین بستر مناسب آنلاین برای راه اندازی کسب و کار خانگی پردرآمد خود که قرار استارت آپ شما را رقم بزند باشید.
پس اگر به جای آنکه قصد دارید انرژی خود را صرف اقناع کارفرما برای یافتن شغل و استخدام صرف کنید، روی راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود فعالیت داشته باشید زمان و انرژی و بودجه مناسبی برای این کار اختصاص دهید تا با فوت و فن کسب و کار خانگی پردرآمد به صورت اینترنتی آشنا شوید.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/


پیشینه کسب و کار خانگی

یازار :

+0 به یه ن

از دیرباز، کسب و کار خانگی یکی از گزینه های افرادی بوده است که به دلایلی نمی توانستند و یا نمی خواستند در محیط خارج از منزل مشغول فعالیت شوند. افراد دارای کسب و کار خانگی بیشتر شامل زنان خانه دار و یا افرادی مانند مترجمان یا هنرمندان می شدند. آنها می توانستند از منزل خود کسب و کار خانگی پردرآمد یا شغل با درآمد متوسطی برای خود داشته باشند.

ایده کار خانگی

چرا کسب و کار اینترنتی خوب است؟

این روزها که یافتن شغل مناسب برای برخی از افراد سخت شده، و یا مانند گذشته سعی دارند بتوانند شغل و حرفه ای داشته باشند که بدون خارج شدن از منزل کسب و کار خانگی پردرآمد خودشان را داشته باشند کسب و کار اینترنتی بسیار مناسب است.
کسب و کار اینترنتی، امکان ایجاد کسب و کار خانگی پردرآمد را برای این افراد فراهم کرده است. بسیاری از افراد محصولات یا خدمات خود را از طریق اینترنت به فروش می رسانند و به جای آنکه به دنبال شغل بگردند و موقعیت های استخدامی را بررسی کنند و در فرایند طولانی استخدام و کاریابی بیافتند، سعی می کنند با ایجاد کسب و کار اینترنتی، شغل مخصوص به خود را داشته باشند.

 

کسب و کار خانگی اینترنتی چیست؟

به کسب و کار هایی گفته می شود که در محل خانه، به صورت اینترنتی هستند و از طریق اینترنت کسب درآمد می کنند. با یک سرچ می توان لیست بلند بالایی را از کسب و کار های خانگی اینترنتی بدست آورد که به نیازمند مکان شرکتی، دفتر و… نیستند و در منزل قابل اجرا هستند. کسب و کار ها در بستر سایت های اینترنتی عرضه می شوند و برخی دیگر نیز در بستر شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و تلگرام فروش خود را آغاز می کنند. در ادامه این مطب با ما همراه باشید تا به بررسی ارتباط میان استارتاپ ها و کسب و کارهای خانگی بپردازیم.

 

رابطه کسب و کار های خانگی با استارتاپ ها

برخی از این شغل ها و حرفه ها نیز در قالب استارت آپ شکل می گیرند. به گونه ای که کسب و کار خانگی پردرآمد به نوعی استارتاپ محسوب می شود. مخصوصا اگر بتواند با کمک تیمی متشکل از افراد خلاق و فعال اداره شود.
اگر در اطراف خود افرادی را سراغ دارید که کسب و کار خانگی خود را با راه اندازی یک کانال تلگرام یا با اداره یک صفحه اینستاگرام یا با مدیریت یک صفحه وب سایت مشغول فعالیت است او یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده است.
این افراد توانسته اند در بسیاری از موارد بدون نیاز به امکانات اولیه که در هر کسب و کار سنتی نیاز است، در کسب و کار اینترنتی خود با تکیه بر امکاناتی که اینترنت در اختیار آن ها قرار داده است مخصوصا شبکه های اجتماعی این روزها با این حجم محبوبیت، کسب و کار خانگی پردرآمد خود را راه اندازی، توسعه و مدیریت کنند.
پس احیانا اگر شما هم ایده جالب و خلاقانه ای برای راه اندازی یک استارت آپ جدید در ذهن دارید حتما به این موضوع توجه کنید که از مزیت ها و فواید راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی غافل نشوید و آینده شغل خود را وصل به آینده روشن این نوع کسب و کارها که به نوعی برخی از آنها کسب و کار خانگی هم محسوب می شوند، کنید.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/

تاثیر بازاریابی و برند سازی در رشد استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

بازاریابی و داشتن یک برند مناسب به یک استارتاپ کمک می کند که بتواند وارد عرصه رقابت شود. یک نام تجاری مناسب می تواند یک امتیاز بزرگ در این رقابت به حساب آید به ویژه هنگامی که برندهای رقیبتان خصوصیات مشابهی با شما دارند.
ایجاد یک برند مناسب مستلزم آن است که به بررسی بازار پیرامون خود و مشتری هایتان بپردازید. ثبت برند به مشتری های شما این اطمینان را می دهد که شما آمده اید که بمانید! چه حسی دارید وقتی که وارد حساب کاربری خود در فیس بوک یا گوگل می شوید؟ آیا حس می کنید که فردا صبح که از خواب بیدار می شوید آن ها نیز کسب و کار خود را تعطیل کرده اند؟! البته که نه، و دلیل این اطمینان هم این است که این شرکت ها اقدام به ثبت برند نموده اند و هویتی را در بازار ارائه داده اند که به معنای حضور و ارائه سرویس به متقاضیان برای مدت طولانی است.
با توسعه یک برند برای استارتاپتان، در واقع اعلام می کنید که شما برای ارائه سرویس هایتان به طور طولانی مدت فعالیت خواهید داشت. این کار این حس را به مشتری انتقال می دهد که شما در کسب و کاری قابل اعتماد و معتبر هستید.
اینکه از القای چه حسی در برند خود استفاده کنید بستگی زیادی به نیاز مشتری ها و محصولات و سرویس های که ارائه می دهید دارد. اما به طور کلی اعتماد، اعتبار و اصالت یه حسی هستند که اگر بتوانید آن ها را به مشتریان خود انتقال دهید، آن گاه برند موفقی ساخته اید.

 

۵ موردی که باید در هنگام ساخت یک برند استارتاپی به یاد داشته باشید:

۱- ابتدا باید به یک سوال اساسی درباره کسب و کارتان پاسخ دهید: ” چرا کسی باید از محصولات یا سرویس های شما استفاده کند؟”. جالب است بدانید که بسیاری از صاحبان کسب و کار قادر به پاسخ این سوال نیستند. داشتن یک ایده برای ساخت یک برند کافی نیست، شما باید بتوانید پاسخ سوال فوق را بیابید.

۲- تفاوت شما با دیگران چیست؟ وجه تمایز شما با سایر رقبا چیست؟ از دلایل احساسی برای برقراری ارتباط میان مشتریان و برندتان استفاده کنید و آن ها را به این وسیله ترغیب کنید که به شما وفادار بمانند.

۳- همانطور که پیش از این گفته شد، برند باید ساده و منحصر به فرد باشد. روی ساخت لوگو سرمایه گذاری کنید.

۴ – برند شما، باید به سادگی آن چه را که انجام می دهید انتقال دهد.

۵ – ثبات داشته باشید. ثبت یک برند به معنای آن نیست که بدانید چه کارهایی باید انجام دهید. در واقع برند به شما یادآور می شود که چه کارهایی نباید انجام دهید.

 

جمع بندی

ثبت برند استارتاپ، مقدمه ای است که به مشتری ها و سرمایه گذاران نشان می دهد شرکت شما چه چیزی ارائه می دهد. یک استراتژی ثبت برند هوشمندانه می تواند منجر به جذب سرمایه و موفقیت بیشتر شود. پس هرگز ثبت برند را دست کم نگیرید و به این بهانه که هنوز اول راه هستید از آن غافل نشوید. با ایجاد یک برند موثر شما بیش از پیش در دید سرمایه گذاران قرار می گیرید و تبدیل به یک شرکت معتبر خواهید شد. شاید برایتان جلب باشد اگر بدانید که به ازای هر ۵ استارتاپی که در اطراف ما مشغول به کار هستند، بیش از ۱۰ استارتاپ به دلیل نداشتن برند شکست خورده اند. ثبت برند موجب می شود که سرمایه گذاران به حرفه بودن کسب و کار شما ایمان بیاورد. همچنین به شما در یافتن شرکا و کارکنان مستعد و مناسب کمک زیادی می کند.
بسیاری از کارآفرینانی که قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارند، ممکن است که از اهمیت ثبت برند آگاهی نداشته باشند. اما تمامی آن ها دیر یا زود خواهند فهمید که ثبت برند چه تاثیر به سزایی در آینده کاری آن ها خواهد داشت.

 

منبغ:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af/


کسب درآمد اینترنتی مسیری برای توسعه و رشد استارتاپ ها

یازار :

+0 به یه ن

همان طور که در مقاله به آن اشاره شد، و مثال هایی از کسب درآمد اینترنتی آورده شد، بسیاری از مشاغل و استارتاپ ها امروز می توانند در قالب یک کسب و کار اینترنتی، درآمد اینترنتی بدون سرمایه داشته باشند. تنوع موضوعات و حوزه هایی که می توان از آن کسب درآمد اینترنتی داشت، بسیار متنوع است. و به دلیل آنکه بازدهی کسب و کارهای اینترنتی سریع تر از کسب و کارهای سنتی مرسوم است، می تواند به عنوان شتابدهنده استارتاپ عمل نماید و نگرانی های مالی صاحبان ایده استارت اپ را در ابتدای شروع فعالیت خود تا حدودی برطرف نماید. به شرطی که استارت آپ ها به ضرورت ایجاد کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی واقف بوده و از فعالیت در این حوزه غافل نشوند.
مخصوصا توجه ویژه ای به بسترهایی که می توانند از آنها درآمد اینترنتی بدون سرمایه کسب کنند، داشته باشند و از راه اندازی استارتاپ خود در این بسترهای رایگان مانند سایت های فروش، شبکه های اجتماعی، پیام رسان هایی که توانسته اند کاربران ایرانی را به خود جلب کنند بیشترین بهره را ببرند.
مهم این است که در کنار این توجه، دانش استفاده بهینه از این بسترهای رایگان که در اختیار همگان قرار دارد را هم داشته باشند. پس از کسب درآمد های اینترنتی برای راه اندازی، توسعه و رونق استارتاپ خود غافل نشوید.

 

چند نکته مهم در مورد کسب درآمد از اینترنت

– خلاقیت در این مسیر یعنی درآمد بیشتر. برای کسب درآمد از اینترنت حتما مد نظر داشته باشید که هر چه کار خلاقانه تری انجام دهید، مخاطبان بیشتری را جذب می کنید.

– بررسی بازار کار و مشتریان. فراموش نکنید بازاریابی مهم ترین کار برای فروش بیشتر است. حتما این کار را به صورت تخصصی برای کسب و کار خود انجام دهید و توجه ویژه را به آن داشته باشید.

– تحلیل رقبا. این روزها کسب و کار های آنلاین بازار داغی دارند و محبوب هستند. برای توسعه کسب و کار خود بخصوص در استارتاپ ها باید بازار رقبای خود را تحلیل کنید.

 

۳ استارتاپ موفق در جهان که بدون سرمایه اولیه شروع کرده اند؛

 

۱. استارتاپ Basecamp

آغاز کار با یک برنامه مبتبی بر وب

 

۲. استارتاپ MailChimp

آغاز کار با انجام پروژه های جانبی اما در حال حاظر به یکی از پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی جهانی تبدیل شده است.

 

۳. استارتاپ  Braintree

آغاز کار با یک پلتفرم پرداختی

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/


کسب چشم انداز روشن از بازار کار

یازار :

+0 به یه ن

همچنین استارتاپ ها باید چشم انداز درست و واضحی از بازار خود داشته باشند. بنابراین صرف داشتن ایده، نمی توان وارد بازارهای خاصی مانند بازار کار تهران شد. زیرا این بازار بسیار رقابتی تر و پیچیده تر از بازارهای دیگر است. همچنین به آینده کسب و کار خود توجه کنید و به نوعی آینده نگری را نیز مد نظر قرار دهید.

 

 وضعیت و انتظارات از استخدام تیم همکار

مشخص کنید که چه توقعات و انتظاراتی از استخدام تیم همکار دارید. امروزه بسیاری از استخدام ها در استارتاپ ها انجام می شود و افراد بسیاری در قالب استارتاپ مشغول کسب و کار خود هستند. کسانی که استارتاپ ها را راه اندازی می کنند، باید معیارهای استخدام این نوع افراد را مشخص و سعی کنند تیمی را در اختیار بگیرند که آنها را برای رسیدن به هدف آماده کند.

 

مطالعه مطلب چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم پیشنهاد می شود.


 توانایی رقابت در بازار

رقابت در برخی از بازارها همان طور که گفته شد، سخت تر و نیاز به تلاش بیشتری دارد. مانند بازار تهران که دارای رقبای جدی تری در حوزه های مختلف کسب و کار است. بنابراین این توجه و تمرکز باید بیشتر و افزونتر باشد. در این مسیر باید مطمئن شد می توان از پس رقابت با افراد شایسته برآمد.

 

 داشتن ایده روشن و واضح

برنامه رسیدن از مرحله ایده به عمل، نیز تا آن جا که امکان دارد باید واضح و روشن باشد. هر چه برنامه مسیری که طراحی شده است واضح تر باشد، احتمالا موفقیت استارتاپ بیشتر است. البته باید توجه داشت استارتاپ ها باید انعطاف پذیری نیز داشته باشند و بسته به شرایط و اقتضائاتی که برایشان پیش می آید در برنامه خود تغییراتی ایجاد نمایند.

 

 استخدام تیم مناسب و متناسب

در کنار آن باید توجه داشت برای در اختیار گرفتن بازار کار در هر حوزه ای که مربوط به کسب و کار و استارتاپ است از استخدام تیم مناسب و متناسب نباید غفلت کرد.
بسیاری از استارتاپ ها، هنگام استخدام از این مساله غفلت می کنند که ترکیب نهایی تیم است که موجب موفقیت در کسب و کار و رسیدن استارتاپ به هدف نهایی اش می شود. در کنار هم قرار دادن افرادی که بتوانند با همکاری هم، بازار را از آن خود کنند بسیار مهم است.

 

 تلاش مضاعف در ابتدای کار

بنابراین مخصوصا در شروع کار باید تمام این عوامل را در کنار هم مورد توجه قرار داد. زیرا طبق آمار، بیشتر از ۵۱ درصد استارتاپ ها در پنج سال اولیه کسب و کار خود با شکست رو به رو شده اند. در همین راستا بهتر است استارتاپ ها قبل از شروع کسب و کار خود به صورت جدی، مطالعه دقیقی از تجربیات دیگر کسب و کارها در حوزه کاری خود داشته باشند تا ببینند چگونه می توانند در بازار کار رقابتی و پر از چالش موفق شوند.

 

 تصرف بازار کار تهران

تصرف بازار هایی پیچیده مانند بازار تهران، نیاز به هوشمندی و استفاده از تمامی ابزارهای رقابتی دارد. ایده شما باید به گونه ای باشد که بتوانید در رقابت با سایر افراد درگیر در حوزه کسب و کار تان مزیت رقابتی داشته باشید.
بازار تهران نشان داده است که می تواند بسیار پویا باشد و قابلیت استفاده از آخرین ابزارهای بازاریابی اعم از بازاریابی دیجیتال در شکل های مختلف را دارد. پس رقبا در بازار تهران باید همواره با آخرین تغییرات در رفتار بازاریابی همراه باشند و این امکان را از دست ندهند.
از طرفی بازار تهران، به نوعی قلب بازار ایران محسوب می شود و با استفاده از بازاریابی های نوین، می تواند علاوه بر نقش آفرینی در بازار کار تهران، بازار شهرهای دیگر را هم در اختیار بگیرد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1/


آیا همه ایده های نوظهور را می توان ایده استارتاپی درنظر گرفت؟

یازار :

+0 به یه ن

با توجه به تعریف پیدایش، استارتاپ به کسب و کاری گفته می شود که در عین خلاقانه و نوآورانه بودن ایده آن، قابلیت های تکرار پذیر بودن و مقیاس پذیر بودن را داشته باشد. ایده استارتاپی نیز باید خلاقانه و جدید باشد و در راستای حل مشکلی عام و عمومی از اکثر مردم جامعه باشد. درواقع باید جایگاه ایده در میان مردم بررسی شود. مهمترین ویژگی یک ایده استارتاپی، تجاری سازی آن است. باید بررسی شود آن ایده در جامعه هدف قابلیت تجاری شدن دارد یا خیر. بنابراین هر ایده ای را نمی توان صرفا، ایده استارتاپی در نظر گرفت و قبل از پیاده سازی آن و پرداختن به مسئله موفقیت یا عدم موفقیت ایده، حتما باید بررسی شود که ایده مورد نظر ویژگی های یک ایده استارتاپی را دارد یا خیر.

 

آیا همه ایده های استارت آپ ها سرانجام به موفقیت می رسند؟

در واقع پاسخ رک و راست پیدایش به این سوال خیر می باشد. در عصر حاضر ایده های استارت آپ بسیار زیادی وجود دارند که در همان ابتدای کار مردود شده و یا پس از گذشت زمان و پرداخت هزینه زیادی با شکست مواجه می شوند. در لحظه ای که شما شروع به معرفی ایده های استارت آپ خود می کنید ممکن است با واکنش خندیدن یا مسخره کردن از جانب دیگر افراد مواجه بشوید اما این ها مهم نیستند. مهم این است که شما مدت زمانی را صرف فکر کردن و برنامه ریزی همه جانبه و آزمودن فرضیات خود برای ایده های استارت آپ تان کنید تا احتمال شکست کاهش پیدا کنید.
این را هم بدانید که اگر شما با ترسی که از شکست دارید این ایده را عملی نکنید، سرانجام افرادی شجاع تر از شما پیدا می شوند و این ایده های استارت آپ را به کار گرفته و آن را می پرورانند. آن روز شما چه حالی دارید؟!

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be/


برتری و ویژگی استارت آپ های جدید در مقایسه با کسب و کارهای بزرگ چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

۱- بوروکراسی و سلسه مراتب سازمانی کمتر

در شرکت ها یا کسب و کارهای بزرگ دائما لایه های سازمانی و روندهای دست و پا گیر اداری در جریان است که ممکن است افراد (مراجعه کنندگان، کارمندان، مشتریان و …) را برای برقراری ارتباط با واحد مورد نظر آزار بدهد. همچنین این سلسه مراتب برای رشد خود سازمان بسیار مضر خواهد بود اما از بین بردن این بوروکراسی نیز بسیار سخت و زمان بر است . ویژگی استارت آپ های جدید نسبت به شرکت ها، عدم وجود این گونه بوروکراسی و لایه های سازمانی است.

 

۲- ترکیب تیم ها

دیگر ویژگی استارتاپ نسبت به سایر کسب وکار ها، کوچک و مختصر بودن تشکیلات آن ها می باشد.
استارت آپ های جدید معمولا با یک تیم متشکل از سه چهار نفر و یا تعداد بیشتری افراد شروع به کار می کنند و پس از مدتی که استارتاپ رشد کرد و گسترش یافت، تعداد افراد نیز بیشتر می شود و لایه های سازمانی بر اساس مسئولیت ها و برتری افراد شکل می گیرند. اما در ابتدای شروع فعالیت استارتاپ، معمولا برتری یا سمت خاصی برای افراد وجود ندارد و آن ها فعالیت خود را به صورت برابر آغاز می کنند.

 

۳- چابکی استارت آپ های جدید

اکثر سازمان و شرکت ها دارای یک قانونمندی و روند کاری تعریف شده می باشند که از کوچکترین مسئله مانند ساعت کاری تا بزرگترین موضوعات به صورت از پیش تعیین شده برای همه افراد یکسان بوده و کارمندان موظف به رعایت آن ها می باشند. اما ویژگی استارتاپ ها این است که خیلی قوانین دست و پا گیر و تکراری ندارند و افراد بر اساس اشتیاق و میل باطنی به فعالیت هایشان می پردازند.

 

۴- هویت برند استارتاپ

برندسازی یکی از ویژگی های استارتاپ ها است که همواره از همان ابتدا در اولویت قرار می گیرد و به آن توجه ویژه ای می شود، زیرا این برندسازی به نوبه خود به سرعت رشد فعالیت های استارتاپ کمک قابل توجهی می کند. در صورتی که ممکن در کسب و کارهای دیگر برند بودن و نگرش سایر مردم اصلا مورد توجه قرار نگیرد!

 

۵- قیمت گذاری رقابتی جهت سرمایه گذاری

سرعت رشد فعالیت و سودهی، از بهترین ویژگی استارتاپ ها است که همواره موجب جذب سرمایه گذاران مانند پیدایش می شود تا ریسک راه اندازی یک کسب وکار نوپا را بپذیرند ولی بتوانند به آن سود بالا دست پیدا کنند.

حال شما می توانید در شخصیت و کسب و کار خود جستجو کنید و ببینید آیا ویژگی های شما و کارتان شبیه استارت آپ های جدید است یا شبیه شرکت های بزرگ و کند!


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7/


  • [ 1 ]