تفاوت استارتاپ با کار آفرینی:

یازار :

+0 به یه ن

استارتاپ ها زمانی می توانند رشد چشمگیر و موفقی داشته باشند که همراه با خلاقیت و نوآوری باشند و در پی آن بتوانند ارزش آفرینی کنند. در کار آفرینی هر کسب و کار را می توان به نوعی کار آفرینی در نظر گرفت. در واقع هر کسی که شغلی را ایجاد کنند بدون درنظر گرفتن اینکه آن شغل براساس ایده ای جدید است یا خیر و با ایجاد آن شغل، افراد دیگر را نیز شاغل کند، می توان کار آفرین درنظر گرفت. اما در استارتاپ ها اینگونه نیست! اولویت اصلی استارتاپ ها داشتن خلاقیت و نوآوری است به صورتی تکرار پذیر و مقیاس پذیر نیز باشند.

 مطالعه مطلب ایسمینار پیشنهاد می شود.

استارتاپ و اشتغال لزوما در کنار هم هستند ؟

برخلاف دید عموم باید گفت استارتاپ ها لزوما اشتغال ایجاد نمی کنند، فرض بگیرید شما یک سرویس دهنده اینترنت هستید و نزدیک به ۵۰۰ نفر مشغول پشتیبانی از سوالات رایج کاربران هستند، حال یک استارتاپ ربات هوشمندی طراحی می کند که می تواند به سوالات ۹۰% از کاربران بصورت هوشمند پاسخ دهد، پس مشاهده می کنید که در همین یک شرکت حدود ۴۵۰ شغل کم شد و جای خود را به یک ربات هوشمند داد.
اینطور می توان پاسخ را کامل کرد که شاید برای برخی از نیاز ها و درد ها در حال حاضر راهکاری وجود ندارد یا به نوعی مناسب به آن نیاز ها پاسخ داده نمی شود، در این صورت استارتاپی که برای حل این معضل ایجاد شده و نفراتی که جذب آن شده اند می توانند جزو افرادی باشند که به تعداد شاغلین اضافه شده اند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85-%d8%af/


چه فاکتورهایی برای کسب در آمد بیشتر از استارتاپ ها نیاز است؟

یازار :

+0 به یه ن

۱- تعیین نقشه راه با جزییات کامل

پیش از شروع کار، شما به عنوان صاحب ایده و موسس یک استارتاپ باید آگاهی کاملی از آنچه که می خواهید انجام دهید داشته باشید. اینکه مراحل کار خود را به خوبی بشناسید و بدانید که در هر مرحله به چه میزان می خواهید پیشرفت کنید، نه تنها موجب جلوگیری از مخارج اضافی می شود بلکه موجب ارائه خدمات بهتر می گردد که متعاقبا استقبال بیشتر و درآمد بهتری را در پی خواهد داشت. آشفتگی افکار و نداشتن هدف مشخص سبب می شود که نتوانید تمرکز کافی برای ارائه خدمات خود به بهترین شکل را داشته باشید و ابن امر موجب ریزش مشتری هایتان می شود.

 

۲- انتخاب یک تیم مناسب

استارتاپ ها غالبا از گروهی از افراد خوش فکر و فعال ایجاد می شوند. اینکه از افراد مسئولیت پذیر در اطراف خود استفاده کنید موجب افزایش راندمان کار و در نتیجه افزایش بهره وری می گردد. صرفا به دوست و آشنا بودن اکتفا نکنید. از افرادی استفاده کنید که ضمن داشتن خلاقیت، از مهارت های مورد نیاز شما نیز سر رشته داشته باشند. داشتن یک تیم قوی، بهره وری کار شما را افزایش می دهد و سبب کسب درآمد بیشتر می شود.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d8%b4%d8%ba%d9%84-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9/


تاثیر خلاقیت و نوآوری در رشد کسب و کار ها و استارتاپ ها

یازار :

+0 به یه ن

اندازه خلاقیت و نوآوری شرکت ها را نمی توان اندازه گرفت و هیچ فرمول و روشی برای این کار وجود ندارد. اما با کمی تحلیل و تجزیه می توان پی برد خلاقیت  و نوآوری در کسب و کار ها مهم است به طوری که این دو عامل شرکت های خلاق را از سایر شرکت ها جدا می کند. از جمله تاثیراتی که وجود خلاقیت در شرکت ها می گذارد می توان به رشد در ارائه خدمات، رشد در ارائه محصولات، افزایش فروش، افزایش مشتری ها و کاربران، رشد در بازاریابی و… . در واقع شرکت های خلاق با پیرویی از روش های جدید می توانند بازار را از آن خود کنند و نسب به سایر رقبا پیروز شوند.

مطالعه مطلب آشنایی با قرارداد سرمایه گذاری پیشنهاد میشود.

خلاقیت

۴ استارتاپی که با داشتن خلاقیت موفق شدند؛

حال قصد داریم با ذکر مثال هایی شما را با تاثیر خلاقیت بر استارتاپ ها آشنا کنیم. از همین رو به معرفی ۴ استارتاپی که بر پایه خلاقیت توسعه یافته اند خواهیم پرداخت:

 

۱- اوبر (Uber)

این شرکت در سال ۲۰۰۹ توسط تراویس کالانیک پایه گذاری شد. سیستم حمل و نقلی که به شما پیشنهاد ارائه سرویس با قیمت کمتری در مقایسه با سایر رقبا را می دهد. از جمله خلاقیت های این شرکت می توان به نکات زیر اشاره کرد:
• اوبر، از رانندگان زن استفاده می کند.
• اوبر مالیت امنیت اجتماعی و خسارات کارکنانش را پرداخت می کند و رابط میان رانندگان و مشتریان است.
• اوبر شیوه جدیدی در حمل و نقل را با استفاده از طیف وسیعی از رانندگان معرفی کرده است.
چنین نو آوری های به ظاهر کوچکی امروزه سرمایه بسیار زیادی را برای صاحبان خود فراهم آورده است.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d8%b1%da%a9-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/


چگونگی راه اندازی استارت آپ

یازار :

+0 به یه ن

بعد از این که به این مسئله پرداختیم که استارت آپ چیست باید به این نکته اشاره کرد واقعیت این است که هیچ روش بهترینی برای راه اندازی استارتاپ وجود ندارد و بیشتر مانند یک پدیده آزمون و خطا می ماند که از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است و مهمتر این که همه چیز در طی زمان تغییر می کند.
بزرگترین اشتباه بیشتر کارآفرینان این است که فکر می کنند ایده آنها قرار است دنیا را متحول کند و در طول فرایند فکر کردن، فراموش می کنند که یک ایده خلاقانه استارت آپی فقط اولین گام است.
واقعیت دیگر این است که بازار امروزه کاملا اشباع شده است و انتظارات مشتریان تا حدی بالا رفته است که با انجام کارهای ساده نمی توان آنها را راضی کرد. به خصوص اگر ایده بدون هیچ برنامه اجرایی واضح و روشنی باشد محکوم به شکست است.
مراحل زیر کمک می کند دید روشنی از مراحل راه اندازی این نوع کسب وکار داشته باشید:

 

۱.با یک ایده روشن شروع کن

برای شروع باید ایده کاملا روشنی از استارت آپ خود داشته باشید. توجه داشته باشید که ایده های بسیاری هستند که منحصر به فرد نیستند و لزوما ایده نباید تک باشد. بلکه باید نسخه بهتری از آنچه که هم اکنون در بازار ارائه می شود را برای مشتری فراهم کند تا بتواند موفق شود.
گوگل، اولین موتور جستجو نبود، فیس بوک هم اولین شبکه اجتماعی نبود بلکه آنها نسخه های بهتری از همتایان خود بودند. رمز موفقیت در این است.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa_%d8%a2%d9%be/


تاثیر نوسانات ارزی روی مدیریت استارتاپ ها و کسب و کار ها

یازار :

+0 به یه ن

واضح است که مدیریت مالی کسب و کارهایی که تولید و ارائه خدمات و صادرات آن ها، به ریال است و درآمد و فروش آن ها به ارز می باشد، با تغییرات و نوسانات ارز، دستخوش تغییراتی می شود. افزایش قیمت ارز برای این شرکت ها سود آور است و در طرف مقابل شرکت ها و کسب و کار هایی که مواد اولیه خود را وارد می کنند، با کاهش قیمت ارز ضرر می کنند و در مواردی نیز دچار ورشکستگی می شوند. به طور کلی در مدیریت مالی شرکت ها و کسب و کار ها، ثابت بودن نرخ ارز مهم تر است. حتی شرکت هایی که با افزایش ارز سود می کنند نیز به دنبال ثبات قیمت ارز ها هستند زیرا در حالت ثبات بازار ارزها، شرکت ها می توانند سود و زیان خود را پیش بینی کنند و تصمیمات بهتری را برای مدیریت مالی خود بگیرند. در نهایت باید گفت نوسالات ارزی در هر دو حالت، تاثیر منفی در مدیریت مالی کسب و کار ها دارد و توانایی پیش بینی بازار را از آن ها می گیرد.

مطالعه مطلب ایسمینار پیشنهاد می شود.



تاثیر قیمت دلار امروز بر روی زیرساخت ارائه خدمات :

تمام شرکت های نرم افزاری اعم از استارتاپ و .. نیاز به زیر ساخت به منظور ارائه خدمات دارند، خرید لیسانس نرم افزار ها، خرید سرور و زیر ساخت سخت افزاری که مستقیم با قیمت دلار امروز قیمت گذاری می شود به کنار حتی خیلی از خدماتی که داخل کشور نیز ارائه می گردد مشمول نوسانان و البته افزایش نرخ ارز شده و حتی فروش را برای شرکت های قدیمی حوزه نرم افزار نیز سخت کرده چه برسد به شرکت هایی که به تازگی می خواهند خدمات خود را ارائه دهند.

اگر بخواهید از سرور ضعیف تر یا نرم افزار کرک شده استفاده کنید، پذیرفتید خدمات با کیفیت پایین ارائه دهید و شاید همین مورد سنگ بنای نابودی پروژه و شرکت شود و اما اگر بخواهید سرویس خوب پیشرفت کند و نرم افزارا های دارای لیسانس را تهیه کنید پذیرفتید که شاید سود دهی شرکت را مدت ها عقب بیندازید و حتی بیم ورشکستگی را داشته باشید.

منبع:
https://peidaiesh.com/peidaiesh-news/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d8%a7/

چرا شبکه های اجتماعی؟

یازار :

+0 به یه ن

• حضور تعداد بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی جدید
• صرف زمان بسیار زیاد طبق آمارهای اعلام شده
• دسترس پذیری این شبکه ها
• سهولت در استفاده و مدیریت شبکه اجتماعی

مطالعه مطلب سرمایه گذاری روی استارتاپ پیشنهاد می شود.

همه دلایلی است که نشان می دهد کسانی که علاقه مند به راه اندازی استارتاپ ها هستند باید توجه ویژه به این ابزارهای ارتباطی جدید داشته باشند و از فعالیت های جدی در این شبکه های اجتماعی غافل نشوند.
علاوه بر این که این بسترها، واسطه هایی هستند که ارتباط بین صاحب استارتاپ و مخاطب را برقرار می کند و در فازهای مختلف راه اندازی و توسعه استارتاپ می تواند کارساز باشد در عین حال می تواند به عنوان تنها بسترهای فعالیت استارتاپ نیز مطرح شوند.
گرچه در ایران، انواع شبکه های اجتماعی که فیلتر نشده و قابل دسترس برای عموم مردم باشد تنوع چندانی ندارد اما باز هم می تواند کارساز بوده و همین امکانات محدود راه های تازه ای برای ارائه اطلاعات و محتوای استارتاپ ها در اختیار صاحبان آن قرار دهد. ضمن این که شبکه های اجتماعی ایرانی را نباید کاملا فراموش کرد.
به دلایل بالا، بسیاری از کسب و کارهای جدید، فعالیت خود را فقط بر شبکه های اجتماعی بنا نهاده اند. بسیاری از فروشگاه های مجازی، شرکت های ارائه دهنده خدمات، و یا کالاهای خاص، افراد متخصص تنها از این طریق اقدام به ارائه خدمات و کالای خود می کنند و ضمن آگاه سازی و اطلاع رسانی به مخاطب از طریق همین بسترها به ارائه و فروش کالاها و خدمات خود پرداخته و بخش فیزیکی کار را که منحصر به دفتر و ابزارآلات فیزیکی می شود را حذف کرده اند.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c/


کار در خانه مناسب چه کسانی است؟

یازار :

+0 به یه ن
این روزها بعضی از افراد ترجیح می دهند کسب و کار در خانه را تجربه کنند. زیرا کار در منزل، امکانات و مزیت هایی برای آنها فراهم می کند که نیازی به صرف وقت برای رفت و آمد و یا استخدام به صورت حضوری نداشته باشد.
این نوع کسب و کار در خانه، دورکاری نیز نامیده می شود و فرصت مناسبی برای راه اندازی استارتاپ برای افراد علاقه مند نیز فراهم آورده است.
دورکاری، هم می تواند قسمتی از کار اصلی باشد که به صورت کار اینترنتی در خانه انجام می شود. هم می تواند به صورت مستقل کسب و کاری باشد که فقط به صورت کار در منزل است. به گونه ای که کار در خانه، برای بعضی افراد تنها گزینه موجود است.
مثلا برای کسانی که در شهر خود موقعیت های شغلی مناسب ندارند و یا تمایلی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، می تواند انتخاب مناسبی باشد تا از این طریق بتوانند کسب درآمد کنند و از طرفی، در صورت تمایل استارت آپ خود را نیز راه اندازی کنند.
البته باید توجه داشت این برای کارفرما نیز مناسب تر است. زیرا نیازی به هزینه های جانبی مربوط به مکان کار، قبوض و موارد دیگر ندارد.
بنابراین دورکاری و فریلنسری از مواردی است که می تواند به عنوان کار در منزل محسوب شود و در هزینه های هر دو طرف صرفه جویی کند و همچنین می تواند قسمتی از کار اصلی باشد. اما سوال این جاست چگونه استارتاپ می تواند به صورت کار در منزل باشد که در ادامه راجع به آن صحبت می کنیم.
مطالعه مطلب استارتاپ پیشنهاد می شود.

چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

استارت آپ یا کسب و کاری که تازه شروع به فعالیت کرده است و مبتنی بر ایده ای است که بتواند نیازهای بازار هدف را مرتفع نماید، می تواند به صورت کسب و کار در خانه باشد.
این برای مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار ندارد و از منزل با یک رایانه یا ابزار ارتباطی دیگر مانند تلفن هوشمند و یک خط اینترنت، می تواند انجام شود بسیار مناسب است.


منبع:

کسب و کار جدید یا استارتاپ چگونه پایه گذاری می شود؟

یازار :

+0 به یه ن

ایده های کسب و کار جدید، رمز موفقیت استارتاپ ها هستند. پس در مدیریت کسب و کار و راه اندازی آن باید به ایده ها توجه ویژه کرد. در این مقاله راجع به این که کسب و کار اینترنتی یا جدید چگونه راه اندازی می شوند صحبت می کنیم.
معمولا افرادی که علاقه مند به راه اندازی کسب و کار هستند، باید با ایده های کسب و کار بتوانند در رقابت با دیگر استارت آپ ها موفق شوند. ایده هایی که بتواند نیاز بازار را بهتر از دیگران برطرف کند. اما راه اندازی و مدیریت کسب و کار جدید چگونه امکان پذیر می شود؟

مطالعه مطلب شتابدهنده ها پیشنهاد می شود.

 

راه اندازی کسب و کار جدید

انواع کسب و کار ها

در ابتدا لازم است با انواع کسب و کار ها آشنا شویم؛

– کسب و کار های  خانگی

– کسب و کار های  اینترنتی

– کسب و کار های روستایی

– کسب و کار های خدماتی و فناوری اطلاعات

– کسب و کار های خانوادگی


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/


لیست سرمایه گذاران ایرانی استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

با دانستن لیست سرمایه گذاران استارتاپ ها و کسب و کار های ایرانی و همچنین توجه به مطالب بیان شده فوق می توانید دست به انتخاب یک سرمایه گذار خوب و حرفه ای برای ایده تان بزنید تا ایده شما هم همانند دیگر ایده های ناب تبدیل به یک استارتاپ و کسب و کار موفق شود. مهم ترین سرمایه گذاران ایرانی بر روی استارتاپ ها عبارت هستند از :

• پیدایش : در حوزه های مختلف.

• برکت : در حوزه فناوری های نوین مالی، فناوری های سرگرمی، فناوری های نرم افزاری، فناوری ها سخت افزاری.

• حصین : در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات.

• نوآوری مالی پارس : در حوزه مالی، حقوقی، فنی، تکنولوژی و بازار.

• آفرینش : در حوزه فین تک، خدمات پزشکی، تبلیغات، بیمه و گردشگری، زیست بوم.

• اسمارت آپ : در حوزه منابع انسانی، حقوقی، مالی.

• رایان ونچرز : در حوزه توسعه اقتصادی، کارافرینی، توسعه فن آوری سرمایه گذاری.

• کارن کراد : در حوزه کارگاه های آموزشی.

• لوتوس : در حوزه سلامت، بیوتکنولوژی، فناوری مالی.

 

لیست سرمایه گذاران خارجی استارتاپ

با دانستن لیست سرمایه گذاران استارتاپ ها و کسب و کار های خارجی می توانید ایده خود را در سایر کشور های جهان تبدیل به یک کسب و کار حرفه ای کنید. تنها کافیست نام بهترین و مهم ترین سرمایه گذاران خارجی را بدانید تا با توجه به مطالب فوق دست به انتخاب بهترین آن ها برای استارتاپ خود بزنید. مهم ترین سرمایه گذاران خارجی بر روی استارتاپ ها عبارت هستند از :

• آمن کپیتال : در حوزه سلامت.

• ادونچرز : در حوزه کسب و کارهای اینترنتی.

• پارتیان : در حوزه فناوری اطلاعات و نانوتکنولوژی

• فاندکو : در حوزه دانش بنیان لیدکو.

• فینووا : در حوزه استارتاپ های فینتک.

 

منبع"

https://peidaiesh.com/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C/


لیست سرمایه گذاران ایرانی استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

با دانستن لیست سرمایه گذاران استارتاپ ها و کسب و کار های ایرانی و همچنین توجه به مطالب بیان شده فوق می توانید دست به انتخاب یک سرمایه گذار خوب و حرفه ای برای ایده تان بزنید تا ایده شما هم همانند دیگر ایده های ناب تبدیل به یک استارتاپ و کسب و کار موفق شود. مهم ترین سرمایه گذاران ایرانی بر روی استارتاپ ها عبارت هستند از :

• پیدایش : در حوزه های مختلف.

• برکت : در حوزه فناوری های نوین مالی، فناوری های سرگرمی، فناوری های نرم افزاری، فناوری ها سخت افزاری.

• حصین : در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات.

• نوآوری مالی پارس : در حوزه مالی، حقوقی، فنی، تکنولوژی و بازار.

• آفرینش : در حوزه فین تک، خدمات پزشکی، تبلیغات، بیمه و گردشگری، زیست بوم.

• اسمارت آپ : در حوزه منابع انسانی، حقوقی، مالی.

• رایان ونچرز : در حوزه توسعه اقتصادی، کارافرینی، توسعه فن آوری سرمایه گذاری.

• کارن کراد : در حوزه کارگاه های آموزشی.

• لوتوس : در حوزه سلامت، بیوتکنولوژی، فناوری مالی.

 

لیست سرمایه گذاران خارجی استارتاپ

با دانستن لیست سرمایه گذاران استارتاپ ها و کسب و کار های خارجی می توانید ایده خود را در سایر کشور های جهان تبدیل به یک کسب و کار حرفه ای کنید. تنها کافیست نام بهترین و مهم ترین سرمایه گذاران خارجی را بدانید تا با توجه به مطالب فوق دست به انتخاب بهترین آن ها برای استارتاپ خود بزنید. مهم ترین سرمایه گذاران خارجی بر روی استارتاپ ها عبارت هستند از :

• آمن کپیتال : در حوزه سلامت.

• ادونچرز : در حوزه کسب و کارهای اینترنتی.

• پارتیان : در حوزه فناوری اطلاعات و نانوتکنولوژی

• فاندکو : در حوزه دانش بنیان لیدکو.

• فینووا : در حوزه استارتاپ های فینتک.

 

منبع"

https://peidaiesh.com/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C/


  • [ 1 ][ 2 ]