تاثیر نوسانات ارزی روی مدیریت استارتاپ ها و کسب و کار ها

یازار :

+0 به یه ن

واضح است که مدیریت مالی کسب و کارهایی که تولید و ارائه خدمات و صادرات آن ها، به ریال است و درآمد و فروش آن ها به ارز می باشد، با تغییرات و نوسانات ارز، دستخوش تغییراتی می شود. افزایش قیمت ارز برای این شرکت ها سود آور است و در طرف مقابل شرکت ها و کسب و کار هایی که مواد اولیه خود را وارد می کنند، با کاهش قیمت ارز ضرر می کنند و در مواردی نیز دچار ورشکستگی می شوند. به طور کلی در مدیریت مالی شرکت ها و کسب و کار ها، ثابت بودن نرخ ارز مهم تر است. حتی شرکت هایی که با افزایش ارز سود می کنند نیز به دنبال ثبات قیمت ارز ها هستند زیرا در حالت ثبات بازار ارزها، شرکت ها می توانند سود و زیان خود را پیش بینی کنند و تصمیمات بهتری را برای مدیریت مالی خود بگیرند. در نهایت باید گفت نوسالات ارزی در هر دو حالت، تاثیر منفی در مدیریت مالی کسب و کار ها دارد و توانایی پیش بینی بازار را از آن ها می گیرد.

مطالعه مطلب ایسمینار پیشنهاد می شود.



تاثیر قیمت دلار امروز بر روی زیرساخت ارائه خدمات :

تمام شرکت های نرم افزاری اعم از استارتاپ و .. نیاز به زیر ساخت به منظور ارائه خدمات دارند، خرید لیسانس نرم افزار ها، خرید سرور و زیر ساخت سخت افزاری که مستقیم با قیمت دلار امروز قیمت گذاری می شود به کنار حتی خیلی از خدماتی که داخل کشور نیز ارائه می گردد مشمول نوسانان و البته افزایش نرخ ارز شده و حتی فروش را برای شرکت های قدیمی حوزه نرم افزار نیز سخت کرده چه برسد به شرکت هایی که به تازگی می خواهند خدمات خود را ارائه دهند.

اگر بخواهید از سرور ضعیف تر یا نرم افزار کرک شده استفاده کنید، پذیرفتید خدمات با کیفیت پایین ارائه دهید و شاید همین مورد سنگ بنای نابودی پروژه و شرکت شود و اما اگر بخواهید سرویس خوب پیشرفت کند و نرم افزارا های دارای لیسانس را تهیه کنید پذیرفتید که شاید سود دهی شرکت را مدت ها عقب بیندازید و حتی بیم ورشکستگی را داشته باشید.

منبع:
https://peidaiesh.com/peidaiesh-news/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d8%a7/

  • [ ]