کار در خانه مناسب چه کسانی است؟

یازار :

+0 به یه ن

این روزها بعضی از افراد ترجیح می دهند کسب و کار در خانه را تجربه کنند. زیرا کار در منزل، امکانات و مزیت هایی برای آنها فراهم می کند که نیازی به صرف وقت برای رفت و آمد و یا استخدام به صورت حضوری نداشته باشد.
این نوع کسب و کار در خانه، دورکاری نیز نامیده می شود و فرصت مناسبی برای راه اندازی استارتاپ برای افراد علاقه مند نیز فراهم آورده است.
دورکاری، هم می تواند قسمتی از کار اصلی باشد که به صورت کار اینترنتی در خانه انجام می شود. هم می تواند به صورت مستقل کسب و کاری باشد که فقط به صورت کار در منزل است. به گونه ای که کار در خانه، برای بعضی افراد تنها گزینه موجود است.
مثلا برای کسانی که در شهر خود موقعیت های شغلی مناسب ندارند و یا تمایلی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند، می تواند انتخاب مناسبی باشد تا از این طریق بتوانند کسب درآمد کنند و از طرفی، در صورت تمایل استارت آپ خود را نیز راه اندازی کنند.
البته باید توجه داشت این برای کارفرما نیز مناسب تر است. زیرا نیازی به هزینه های جانبی مربوط به مکان کار، قبوض و موارد دیگر ندارد.
بنابراین دورکاری و فریلنسری از مواردی است که می تواند به عنوان کار در منزل محسوب شود و در هزینه های هر دو طرف صرفه جویی کند و همچنین می تواند قسمتی از کار اصلی باشد. اما سوال این جاست چگونه استارتاپ می تواند به صورت کار در منزل باشد که در ادامه راجع به آن صحبت می کنیم.

 

چگونه استارت آپ می تواند یک کار در خانه باشد؟

استارت آپ یا کسب و کاری که تازه شروع به فعالیت کرده است و مبتنی بر ایده ای است که بتواند نیازهای بازار هدف را مرتفع نماید، می تواند به صورت کسب و کار در خانه باشد.
این برای مشاغلی که نیاز به حضور در محل کار ندارد و از منزل با یک رایانه یا ابزار ارتباطی دیگر مانند تلفن هوشمند و یک خط اینترنت، می تواند انجام شود بسیار مناسب است.

کار در منزل

مثال هایی برای کار در منزل

همان طور که می دانید قبلا هم این نوع کسب و کار در خانه ها وجود داشتند، اما بیشتر محدود به زنان خانه دار می شد.
به طوری که بسیاری از زنان خانه دار با تولید محصولات خانگی، مانند مربا، ترشی، غذاهای خانگی اقدام به این کار می کردند و یا کارهایی مانند خیاطی، ساخت صنایع دستی، محصولات کشاورزی و … را انجام می دادند و به اطرافیان خود می فروختند.
البته هنوز هم بسیاری از این مشاغل، می تواند همچنان توسط زنان خانه دار انجام شود. هر چند به نظر می رسد کار اینترنتی در خانه، توانسته این فعالیت های قدیمی را هم گسترش دهد و دامنه مشتریان این زنان با کار در خانه و فروش در اینترنت، افزایش یابد.
در کنار کسانی که از مدت ها پیش، کار در خانه را تجربه کرده اند؛ امروزه کار اینترنتی در خانه، شمول این مشاغل را گسترش داده و افراد بیشتری می توانند از مزیت های کار در منزل بهره مند می شوند.
به گونه ای که در کنار زنان، مردان بسیاری هم به دلایل متعدد به این مشاغل روی آورده اند و همین می تواند بستر راه اندازی و توسعه استارت آپ برای همگان فارغ از جنسیت، مکان و عوامل دیگر شود.

 


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/


  • [ ]