بازار کار در استارتاپ ها چطور است؟

یازار :

+0 به یه ن

بازار کار برای استارتاپ ها معمولا چگونه است؟

این سوالی است که بسیاری از افراد هنگام راه اندازی استارتاپ به ذهنشان خطور می کند و به دنبال پاسخ برای آن هستند. اما پاسخ به این سوال، آن قدرها آسان نیست و موفقیت در استارتاپ و داشتن بازار کار بستگی به عوامل زیادی دارد.
بسیاری از افراد می پرسند آیا زحمتی که متحمل می شوند تا استارتاپ خاصی را راه اندازی کنند و آن را توسعه دهند، در آینده با سود مورد انتظار جبران خواهد شد؟ وضعیت استخدام در استار آپ ها چگونه است؟ آینده کسب و کار استارتاپی چگونه پیش می رود و مواردی از این دست. در این مقاله پیدایش به این مسائل می پردازیم که یکی از مهمترین دغدغه های هر فردی است که به راه اندازی و توسعه کسب و کار جدید یا استارتاپ فکر می کند.

 

چگونه نگرش و دیدگاه مناسبی را از بازار کسب و کار خود کسب کنیم؟

برای آن که نگرش و چشم انداز مناسبی از بازار کسب و کار خود داشته باشید باید به نکات مهمی توجه کنید:

 

 تحقیق در مورد بازار کار

ابتدایی ترین نکته این است که اطلاعات کافی راجع به بازار خود داشته باشید. این اطلاعات می تواند از طریق صحبت با کسانی که قبلا وارد حوزه کاری مدنظر شما شده اند باشد. یا می تواند به صورت تحقیق میدانی و مشاهدات فرد انجام شود.
پس اولین کاری که هر استارتاپ باید انجام دهد، تحقیق در مورد بازار کار است. وقت مناسبی برای این قسمت از کار اختصاص دهید و آن را به دقت و با پیگیری دقیق انجام دهید.

 

 بررسی عوامل موفقیت و شکست در بازار کار

در کنار تحقیق بازار هدف، باید به این مساله توجه داشته باشید که عوامل موفقیت و شکست را مثلا در بازار تهران بررسی کنید. حتی مشخص نمایید بازار هدف شما را چه کسانی با چه زمینه هایی تشکیل می دهند و به عوامل شکست در استارتاپ ها دقت ویژه ای داشته باشید.

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1/


کسب و کار خانگی پردرآمد به جای یافتن شغل

یازار :

+0 به یه ن

همان طور که در این مقاله پیدایش خواندید بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای شغل از ساعت ۹ تا ۵ صبح، ایده های خلاقانه خود را به عرصه عمل تبدیل کرده و از طریق راه اندازی کسب و کار های اینترنتی، کسب درآمد کنند. برخی از آنها کسب وکارهای خانگی پردرآمد و آینده داری را راه اندازی می کنند و سعی می کنند حتی آنها را تبدیل به استارت آپ نمایند و از افراد دیگر هم بخواهند با آنها همکاری داشته باشند.
در این مورد اینترنت بستر ایجاد شغل یا همان کسب وکار خانگی می شود و افراد حتی از طریق اینترنت می توانند با همکاران خود که ممکن است در نقاط مختلف کشور پراکنده باشند ارتباط برقرار کنند و همچنین دامنه مشتریان خود را به سطح کل کشور ارتقا دهند.
امروزه بسیاری از مشاغل تمایل دارند که این نوع کسب درآمد را تجربه کنند. پس به نظر می رسد رقابت بین این مشاغل هم ممکن است بیشتر شود.
هر استارت آپ و کسب و کار خانگی که بخواهد وارد بازار شده و با توجه به کاهش هزینه ها به صورت قابل ملاحظه و تمایل افراد برای ورود به این نوع بازار، رقابت ها که شدیدتر شود باید چاشنی های مختلفی به کار افزود تا بتوان کسب و کار خانگی پردرآمد و رو به رشدی داشت.

 

ملزومات کسب و کار خانگی پردرآمد

• ملزوماتی که یک کسب و کار اینترنتی که به صورت خانگی اداره می شود موارد مختلفی است که مهمترین آن داشتن دانش استفاده از بسترهای رایگان و در اختیار همگانی است که اینترنت در اختیار افراد و استارت آپ ها و کسب و کارهای اینترنتی قرار داده است.
شما باید بتوانید با داشتن برگ برنده هایی در این عرصه حرف اول را بزنید و این ممکن نمی شود مگر این که دانش بهره گیری بهینه با حداکثر سود از این بسترها را کسب کرده باشید تا بتوانید کسب و کار خانگی پردرآمد خود را داشته باشید.
پس حتما وقت و انرژی مناسبی برای شناخت و آموزش در این عرصه صرف کنید تا در مقایسه با رقیبانی که هر روز بیشتر و بیشتر می شوند بتوانید سهم بازار را هر چه زودتر و بهتر از آن خود کنید.

• از دیگر ملزومات موفقیت استارتاپ در کسب و کار اینترنتی این است که بتوانید روحیه صبر و بردباری و انعطاف پذیری را در خود و تیم همکار ایجاد کنید و قادر باشید چارچوب های شغل های معمولی را بشکنید و بدانید کسب و کارهای اینترنتی نیاز به این دارند که به صورت شبانه روزی فعالیت و پاسخگویی داشته باشند.
زیرا ممکن است که شما یک کسب و کار خانگی را مدیریت کنید اما مشتری شما از شما توقع دارد که به عنوان یک کسب و کار اینترنتی به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیازها و خواسته های او باشید. باید بتوانید این روحیه را در خود ایجاد کنید که از چارچوب های سنتی خارج شوید و همزمان با تغییرات انعطاف پذیر هم باشید و هر لحظه توقع و انتظار تغییر در نوع تعامل در بسترهای اینترنتی را هم داشته باشید.

 منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/


کسب درآمد اینترنتی با راه اندازی استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

کسب درآمد اینترنتی و استارتاپ ها

گویا زمانه تغییر کرده است و دیگر فرمول های قبلی برای راه اندازی استارتاپ و کسب و کار جدید تنها پاسخگوی نیازهای رو به رشد بازار نیست. به گونه ای که بسیاری از افراد این روزها علاقه مند هستند که کسب و کار اینترنتی داشته باشند.
برخی از صاحبان ایده برای راه اندازی استارتاپ ها هم به دلایل مختلف مایل اند که از مزایای کسب درآمد از اینترنت، حداکثر استفاده را کرده و استارتاپ خود را بر این مبنا راه اندازی کرده اند.
اگر شما هم ایده خلاقانه یا جدیدی برای راه اندازی و مدیریت کسب و کار جدیدی در ذهن دارید این مقاله می تواند به شما کمک کند تا با استفاده از امکانات و ابزارهایی که اینترنت در اختیار همگان قرار داده است با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، استفاده تجاری از این امکانات کرده و استارتاپ خود را با هدف کسب درآمد از اینترنت راه اندازی و توسعه دهید.

 

کسب درآمد از اینترنت چرا و چگونه؟

به راستی چرا باید این گزینه را هم هنگام راه اندازی و مدیریت کسب و کار مورد توجه قرار داد؟ چرا تا این حد کسب درآمد اینترنتی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی مهم است؟ سوال جالبی به نظر می رسد.

 

-کاهش هزینه ها

از آنجایی که این روزها کسب درآمد از طریق روش های سنتی به دلیل تورم بالا، و هزینه های جانبی بسیاری که به کسب و کارها تحمیل می شود مشکل شده است، برخی به این فکر افتاده اند که بخش اعظم هزینه های راه اندازی و مدیریت کسب و کار را حذف کرده و با کسب درآمد از اینترنت و راه اندازی کسب و کار اینترنتی با کاهش هزینه ها استفاده بهینه ای از امکانات در اختیار داشته باشند.
پس کاهش هزینه ها یکی از این دلایل است.

 

-محدود نبودن به مکان و زمان خاص

کسب و کار اینترنتی، کسب وکاری است که نیازی به مکان خاصی ندارد و می تواند از هر نقطه ای در جهان، و در هر حالتی امکان پذیر باشد.
کسب درآمد از اینترنت، می تواند بسیاری از محدودیت های مکانی، زمانی و دیگر مشخصه هایی که ممکن است مانع رشد و مدیریت کسب و کار شود را بردارد.
مرتفع ساختن بسیاری از ناهمواری ها که بیشتر آنها ناشی از نداشتن سرمایه لازم است از دیگر دلایلی است که کسب و کار اینترنتی این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

 

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

۳ استارتاپ ایرانی استخدام و کاریابی

یازار :

+0 به یه ن

همانطور که گفته شد کاریابی برای استارتاپ ها از طریق سایت های کاریابی به دلایلی مانند صرفه جویی در وقت، سهولت کار و… بهتر است و امروزه نیز بسیاری از متقاضیان کار از طریق این سایت ها اقدام به پیدا کردن کار در استارتاپ ها و شرکت ها می کنند. در اینجا به ۳ سایت خوب و متعبر در ایران اشاره خواهیم داشت؛

۱. جابینجا

این استارتاپ به شما فرصت های شغلی در شرکت ها و استارتاپ ها معرفی می کند.

 

۲. جاب ویژن

این استارتاپ مهارت ها و توانمندی های شما را در نظر می گیرد و مطابق با همان به شما فرصت های شغلی را معرفی می کند.

 

۳. کار بانک

کار بانک نیز منبع کاملی از انواع رزومه های کاری و فرصت های شغلی در حوزه های مختلف است.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/

صرفه جویی در زمان

یازار :

+0 به یه ن

استفاده از سایت کاریابی این مزیت را دارد که همواره می توانید از آخرین روزآمدسازی ها در درخواست های شغل و یا استخدام از طریق ایمیل یا پست الکترونیک و دیگر کانال های ارتباطی مانند ارسال پیام کوتاه و یا عضویت در کانال های تلگرام این مراکز استفاده کرد و به محض قرار گرفتن آگهی در سایت اگر قبلا علاقه مندی های خود را اعلام کرده اید در جریان آگهی های جدید قرار بگیرید.

 

 امکان جستجو در کلیدواژه ها

همچنین دیگر مزیت سایت کاریابی این است که امکان جستجوی کلیدواژه های مورد نظر را به کاربران می دهد و افرادی که علاقه مند به یافتن همکار و یا شغل هستند می توانند دقیقا آنچه را که مد نظر دارند جستجو کرده و فیلترهای خاصی را نیز انتخاب کنند که سریع تر به جواب خود برسند.

 

 سهولت کار

بنابراین امروزه سایت کاریابی، کار را برای استارتاپ ها هم که می توانند در نقش کارفرما باشند یا در نقش کسانی که حاضرند با استارت آپ ها به عنوان تیم همکار، مشارکت داشته باشند آسان کرده است.

 

دسترسی به بروز ترین و آخرین اخبار و آگهی های استخدامی

از مزیت های استفاده از سایت های استخدامی و کاریابی امکان مشاهده جدید ترین آگهی هاست. شما به صورت آنلاین در این سایت های می توانید اخبار مزبوط به استخدامی ها و شغل ها را دنبال کنید. برای مثال اگر به دنبال استخدامی در بانک هستید، می توانید جدید ترین آگهی پذیرش های استخدامی بانک های مدنظر خود را در سایت های کاریابی مشاهده کنید.

 


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/

کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل گسترش دهنده دامنه استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل هر کدام می تواند باعث شود که به نوعی فعالیت استارتاپ یا کسب و کار نوین شما به دیگران معرفی شود و دامنه گسترش فعالیت آن را گسترش دهد.
در توضیح این مطلب می توان گفت مثلا شما ایده خاصی در ذهن دارید، و متخصص این امر در حال حاضر در کشور حضور ندارد و یا در شهرستانی که شما در آن حضور دارید متخصص آن حوزه وجود ندارد می توانید از امکان استخدام افراد دیگر که در مکان های دیگر حضور دارند استفاده کنید.
برای این کار می توانید آگهی هایی به کاریابی تهران که معمولا افراد بیشتری به آنها رجوع می کنند تا فرصت های شغلی جدید را مورد بررسی و جستجو قرار دهند بسپارید یا اگر مایل هستید با افراد خارجی همکاری داشته باشید می توانید درخواست استخدام خود را به کاریابی بین الملل و یا سایت کاریابی بین الملل بسپارید.
در این صورت مشاهده می کنید که می توانید هم دامنه فعالیت استارتاپ خود را با کمک سایت کاریابی یا کاریابی بین الملل افزایش دهید و هم مثلا از متخصصانی که در تهران حضور دارند از طریق کاریابی تهران استفاده نمایید.
در این صورت تیمی که استارتاپ شما را تشکیل می دهد می تواند از شایسته ترین افرادی تشکیل شود که به شما در مسیر رسیدن به اهداف تان کمک کرده و هدف نهایی استارتاپ را در گرفتن بازار مورد نظر محقق سازند.

کاریابی

مزایای استفاده از سایت کاریابی برای استارتاپ

پیش از آنکه سایت کاریابی در بین افراد مرسوم شود، معمولا متقاضیان استخدام یا کارفرماها درخواست های خود را به روزنامه های کثیرالانتشار، نشریات و دیگر منابع چاپی می سپردند تا منتشر شود.
به این گونه افراد در هر دو طرف ماجرا به این منابع مراجعه می کردند و ساعت ها مشغول گشتن و بررسی این موارد بودند و با انبوهی از آگهی هایی رو به رو بودند که زمان زیادی از آنها را می گرفت تا بتوانند گزینه مد نظر خود را بیابند.
اما با راه اندازی و فراگیر شدن استفاده از سایت کاریابی، مراکز کاریابی اعم از کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل به این مساله توجه کردند که سایت کاریابی خود را هم راه اندازی کنند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/


• سرعت بالای رشد استارت آپ ها

یازار :

+0 به یه ن

از دیگر مواردی که باعث می شود بهترین سرمایه گذاری در استارتاپ ها انجام شود این است که شرکت سرمایه گذاری سرعت بالای رشد استارت آپ را به عنوان یک مزیت در مقایسه با دیگر بخش های تجارت و صنعت تشخیص می دهد.

 

• چابکی ساختار استارتاپ ها

از آنجایی که استارتاپ ها در مقایسه با دیگر کسب و کارها از چابکی ساختار برخوردار هستند می توانند مزیت هایی نسبت به دیگر کسب و کارها داشته باشند و مورد توجه برخی از افراد یا صندوق سرمایه گذاری یا شرکت سرمایه گذاری قرار گیرند.

سرمایه گذاری

• نیاز به سرمایه کم در بیشتر موارد

در بسیاری از موارد شرکت سرمایه گذاری و یا صندوق سرمایه گذاری دارای سرمایه آنچنانی نیست یا مایل است سرمایه کمی بر روی کسب و کار خاصی انجام دهد در اینجا بهترین سرمایه گذاری می تواند به جای صنعت یا تجارت و یا بورس، این باشد که بر روی استارتاپ سرمایه گذاری شود.
در این مقاله راجع به این صحبت کردیم که شرکت سرمایه گذاری یا صندوق سرمایه گذاری می تواند انتخاب های متعددی داشته باشد. مثلا بر روی سهام یک کارخانه خاص در بورس سرمایه گذاری کند و یا بهترین سرمایه گذاری خود را رشد و توسعه یک کسب و کار نوپا یا همان استارتاپ بداند و از آنجایی که این مساله بسته به هدف صندوق سرمایه گذاری یا شرکت سرمایه گذاری می تواند متفاوت باشد، مزایای سرمایه گذاری بر روی استارتاپ و این که چرا می تواند این گزینه، بهترین سرمایه گذاری تلقی شود بیان شد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be/


بازدهی سریع تر

یازار :

+0 به یه ن

در مقایسه با سایر سرمایه گذاری ها در تجارت و صنعت، یا داشتن ریسک پذیری در سرمایه گذاری مانند بورس برخی ترجیح می دهند بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند و آنها را در قیاس با بورس و سایر گزینه های سرمایه گذاری گزینه های بهتری تشخیص می دهند. ضمن آنکه سرمایه گذاری در بورس، به دانش و تخصصی نیاز دارد که هر کسی آن را در اختیار ندارد هر چند که سرمایه گذاری در بورس هم مزایا و منافع خاص خود را دارد.

 

• امکان استفاده از تسهیلات دولتی یا معافیت های مالیاتی

از دیگر دلایلی که سرمایه گذاری در استارت آپ می تواند بهترین سرمایه گذاری محسوب شود این است که شرکت سرمایه گذاری با هدف انتفاع از امکان استفاده از تسهیلات دولتی یا معافیت های مالیاتی می تواند از سود و منفعت بیشتری بهره مند شود و از وام های در نظر گرفته شده در این مورد که با هدف رونق کسب و کارهای نوپا و زود بازده انجام شده است استفاده کند.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be/


تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی چگونه محقق می شود؟

یازار :

+0 به یه ن

برای تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی باید ده سوال اساسی زیر پاسخ دهید:

۱) من بهترین ایده های استارتاپی و یک ایده انقلابی دارم. چگونه می توانم آن را دنبال کنم؟
۲) چه رقبای بالقوه و بالفطره ای برای ایده من وجود دارد؟
۳) آیا برای تجاری سازی ایده ام به یک شریک نیاز دارم؟
۴) آیا باید ایده ی خود را ثبت کنم؟
۵) چگونه از تحقیقات امید بخش تا پیشرفت جدی حرکت می کنم؟
۶) دولت و یا سرمایه گذاران دیگر ممکن است فرآیند تجاری سازی بهترین ایده های استارتاپی من را پشتیبانی کنند، اما چگونه می توانم تعیین کنم که کدام برنامه را برای آنان ارسال کنم، با کدام جنبه های ایده ام می توانم توجه آنان را جلب نمایم؟
۷) فرایند صدور پروپزال تجاری سازی ایده چگونه رقابتی است؟ چگونه برنامه های ارسالی ایده ها را بررسی می کنند و تصمیم می گیرند ؟
۸) برای پیگیری امور تجاری سازی ایده دقیقا چه کاری انجام دهم که فرآیند رو به جلو حرکت کند؟
۹) چگونه می توانم بهترین ایده های استارتاپی خود را تجاری سازی کنم؟
۱۰) شما موفق به تجاری سازی ایده تان شده اید. مرحله بعد آن چیست؟
اگر زمانی که ایده خاصی را در سر می پروارانید بتوانید به این ده سوال اساسی پاسخ مناسبی بدهید، می توان گفت که ایده شما قابلیت تجاری سازی دارد و حالا باید به فکر یک سرمایه گذاری مناسب و یک شروع پر انرژی باشید.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%ad%d9%82%d9%82-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f/


  • [ 1 ]