در رویداد استارتاپ ویکند چه اتفاقاتی می افتد؟

یازار :

+0 به یه ن

در اینجا می خواهم یک گزارش استارتاپ ویکند روان و به زبان ساده از یک رویداد استارتاپ ویکندی برای شما ارائه دهم تا اگر هنوز موفق نشده اید در این رویداد حاضر شوید با کلیات موضوع آشنا گردید و تا حدودی بدانید قرار است در این رویداد چه اتفاقی رقم بخورد.
بطور عمومی استارتاپ ویکند (در ایران) از عصر روز چهارشنبه آغاز می گردد و در جمعه شب به پایان می رسد. جهت برگزاری این رویداد بهتر است یک پیش رویداد برگزار شود و علاقه مندان با موضوعیت رویداد، نحوه ارائه ایده، برنامه رویداد و … تا حدودی آشنا شوند.
شما جهت ثبت نام داوطلبان در این برنامه می توانید در سایت ایوند یک رویداد (رایگان یا همراه با هزینه) تعریف نمایید و از داوطلبان رویداد ثبت نام به عمل آورید.

 


 

روز اول

در روز اول و پس از حضور در رویداد کارت خود را تحویل خواهید گرفت، تسهیلگر رویداد فرایند ۵۴ ساعته حضور شما در رویداد را بازگو خواهد کرد، منتور های رویداد را به شما معرفی می کند و سپس از شما می خواهد ایده های خود را در شصت ثانیه برای حضار ارائه نمایید.
عموما اگر پیش رویداد در خصوص ایده پردازی برگزار شده باشد شاید به تعداد دو سوم جمعیت ایده شکل بگیرد و اگر شرکت کنندگان هیچ ذهنیتی نداشته باشند احتمالا باید منتظر حداکثر تعداد یک سوم جمعیت برای ارائه ایده باشید.
شما باید در زمان ارائه ایده ها خیلی خوب به آنها گوش کنید و موارد دلخواه را انتخاب کنید و در کاغذ رای ثبت نمایید. سپس رای گیری در خصوص ایده ها انجام می گردد و صاحبان ایده مشغول جمع کردن تیم خود می شوند.
صاحبان ایده باید بتوانند برای تیم خود از همه تخصص ها، کارشناس جذب کنند، مثلا برنامه نویس، بازاریاب، فروش، گرافیست و…. لازم به توضیح هست که چه برای جذب نیرو و چه برای جذب رای صاحبان ایده آزادند که تبلیغات انجام دهند.

 

روز دوم

در ابتدای روز دوم بوم کسب و کار به کاربران توسط یکی از منتور ها آموزش داده می شود و سپس تیم ها موظف هستند این بوم را با کمک و گرفتن مشاوره از منتور ها تکمیل نمایند. پر واضح است عدم تکمیل این بوم باعث می شود ایده ناقص بماند و خوب و درست به آن پرداخته نشود، به نوعی شاید بتوان عنوان کرد که تکمیل این بوم پیش نیاز مراحل بعدی کار است.

 

 

در میانه روز دوم، کارگاه اعتبار سنجی ایده برگزار می شود، در این کارگاه به شرکت کنندگان توضیح داده می شود که چگونه یک ایده بد یا ایده ای که مردم به آن نیاز ندارند باعث شکست بیش از ۵۰% استارتاپ ها می شود. در این مرحله از تیم ها خواسته می شود که چند نفر را برای مصاحبه حضوری و تکمیل داده ها به میان کاربرانی که قرار است از محصول و خدمات استفاده کنند، بفرستند و با آنها یک مصاحبه درست داشته باشند و اعتبار سنجی ایده را بصورت کامل انجام دهند.
در عصر روز دوم نیز، کارگاه MVP برگزار می شود و در آن به بحث نمونه اولیه از محصول یا خدمت که می تواند ارزش اصلی آن را ارائه نماید، می پردازند. بدیهی است که mvp نیز نیاز به تست و اعتبار سنجی دارد و باید بررسی کرد بازخورد آن توسط کاربران چگونه است.

 

روز سوم

در صبح روز پایانی رویداد، کارگاه ارائه به سرمایه گذار یا بصورت ساده تر ارائه استارتاپ برگزار می شود که در آن به مباحث مختلف مانند نحوه صحبت کردن، چیدمان پاورپوینت، آمار ها و … اشاره می شود. منتور های استارتاپ ویکند در تمام رویداد سعی می کنند همراه تیم ها باشند و بار ها و بارها با آن ها به جلسه بحث و آموزش بپردازند تا بتوانند مسیر تیم ها و ایده ها را به سمت درست سوق دهند.
در ظهر روز سوم از تیم ها خواسته می شود که یک ارائه آزمایشی داشته باشند تا در آن اشکالات کار به آن ها گفته شود تا درارائه پایانی دچار مشکل و استرس نگردند.
در پایان روز سوم هر تیم فرصت دارد در ۵ دقیقه ایده و MVP خود را به داوران ارائه نماید و به سوالات داوران در ۳ دقیقه پاسخ دهد. با رای داوران سه تیم اول رویداد انتخاب خواهند شد و به آنها جوایزی پرداخت می گردد.
در صورتی که نیاز به فایل های مورد استفاده در استارتاپ ویکند (pdf & powerpoint &…) لطفا از طریق تلگرام با پیدایش در ارتباط باشید.

 


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b5%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%ad%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be%db%8c/


راز موفقیت یک ایده چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

ساده ترین روش برای رسیدن به موفقیت ایده رویکرد “فکر، برنامه ریزی و اجرا” است که در واقع نظم و انضباط را برای توسعه ایده ها دنبال می کند. این رویکرد بیان می کند: آمادگی یا انتخاب، هدف گذاری و حرکت سه گام اساسی برای اجرای یک ایده موفق می باشند.
به طور کلی شما برای اولین باری که اقدام به شلیک می کنید احتمال خیلی کمی وجود داردکه دقیقا به هدف مورد نظر بزنید اما احتمال خیلی زیادی وجود داردکه گلوله ها به هدر بروند. اما با کمک یک آموزش مناسب و هدف گذاری دقیق خیلی راحت می توانید به هدف شلیک نمایید. دستیابی به یک موفقیت یک ایده نیز مانند شلیک کردن گلوله نیازمند پیروی از یک فرآیند منظم می باشد.

 

ایده موفق

خلاقیت، عاملی برای موفقیت ایده

با کمی تحقیق متوجه می شوید که همه ایده ها به مرحله اجرا نمی رسند و  حتی بسیاری از آن ها فراموش و ناپدید شدند. چه دلیلی باعث می شود که برخی ایده ها تجاری می شوند و برخی از آن ها نمی شوند؟

عوامل زیادی می تواند در موفقیت یک ایده و تجاری شدن آن موثر باشد، اما مهم ترین آن ها خلاقانه بودن است. ایده های خلاقانه اولویت بیشتری نسبت به سایر ایده ها دارند زیرا جدید و نو هستند و اگر هوشمندانه نیز باشند احتمال تجاری شدن آن ها زیاد است.

 

منبع: شتابدهنده پیدایش
https://peidaiesh.com/startup/%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%9f/



راه های جذب اسپانسر برای استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

استارتاپ باید برای جذب اسپانسر مورد نظر، جذابیت داشته باشد تا اسپانسر از پیشنهاد استارتاپ شما استقبال کند. در قدم اول باید برای استارتاپ خود ارزش ایجاد کنیم و در این راستا باید به این نکته توجه داشت که برای ارزش آفرینی باید به ظرفیت استارتاپ نیز توجه کرد. در واقع باید شناخت کافی از ظرفیت ها و ارزش آفرینی های استارتاپ خود داشته باشیم. سپس در گام دوم لیستی از اسپانسر هایی که استارتاپ می تواند برای آن ها ارزش آفرینی کند، تهیه کنیم. در این لیست اسپانسر هایی ذکر شود که استارتاپ می تواند برای آن ها ایجاد ارزش کند و جذابیت داشته باشد. در گام آخر نیز درخواست اسپانسر شدن برای استارتاپ به آن ها ارسال شود.

جذب سرمایه گذار

کدام مدل استارتاپ ها برای یک اسپانسر شرکت های استارت آپ جذاب هستند؟

با بررسی اجمالی برندهای برتر استارتاپ ها به راحتی متوجه این موضوع می شویم که اغلب آنها وجه اشتراک زیادی دارند.
به طور مثال آن ها چیزی ارزشمندی را تولید کرده اند و یا ارزش جدیدی را فراهم آورده اند و یا برای بهبود محیط زیست قدمی برداشته اند. این گونه استارتاپ ها برای اکثریت مرد جامعه جذاب شده و اسپانسر شرکت های استارت آپ نیز به شدت استقبال می کند.
وقتی بررسی می کنیم، می بینیم که یک الگوی جالب برای انگیزه های مردم جامعه وجود دارد. اکثر مردم به چیزهایی که از عشق، اشتیاق، مهربانی، کنجکاوی و نیاز های روانی که دارند، جذب می شوند. این قدرت های داخلی، راه حل های عالی و الهام بخش بسیاری از آن ها را فراهم می کند. کارآفرینان باهوش نیز از این فرصت ها استفاده کرده و علاوه بر جذب توجه آحاد مردم به جذب اسپانسر استارتاپ مورد نظر خود می پردازند.
علاوه بر این، انواع مدل های اسپاسر استارتاپی چیزی شبیه به هم دارند. آن ها ارزش را دنبال می کنند. اگر کاری که انجام می دهید برای همه اقشار ارزشمند است، اسپانسر شرکت های استارت آپ حتما به دنبال شما می آید و شرایط ویژه را به شما پیشنهاد می کند تا بتواند از این فرصت ناب در جهت افزایش اعتبار خود استفاده کند.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

اقدامات لازم برای بهبود وضعیت استارتاپ ها در ایران

یازار :

+0 به یه ن

طبق بررسی پیدایش، مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد انجام آن ها برای افزایش راندمان و بهبود وضعیت اکوسیستم استارت آپ ها در ایران ضروری است؛

۱. تشویق و ترغیب کمپانی ها و شرکت ها برای افزوده شدن به گروه شتاب دهنده استارتاپ ها

۲. ایجاد فضاها و واحد های حمایتی در مکان هایی مانند دانشگاها و اهدای بسته های تشویقی و حمایتی به دانشجو های خلاق و کارآفرین

۳. برطرف کردن برخی موانع و  قوانین سختگیرانه برای راه اندازی استارتاپ ها

۴. حمایت دولت از استارتاپ ها برای برنامه های افزایش اشتغال

۵. ایجاد زمینه ای برای دسترسی استارتاپ ها به حوزه بازار های مالی و سرمایه گذاری

و…

 

تعامل استارتاپ ها و صنعت چه کمکی به توسعه ایران می کند ؟

مطابق پیش بینی پیدایش صنعت قدیمی دیر یا زود، باید پوست بیاندازد و با هزینه کمتر و کیفیت بالاتر محصولات و سرویس ها را تولید کند، کشف راهکار بهتر و مقرون به صرفه تر برای تولیدات می تواند در حمایت صنعت از استارتاپ ها و یاری آن ها برای کار روی طرح های مرتبط با صنعت رقم بخورد. یقینا صنعت و استارتاپ ها می توانند مکمل های خوبی برای هم باشند و ارزش افزوده های زیادی برای همدیگر به همراه بیاورند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a2%d9%81%d8%b1%db%8c%d9%86%db%8c-%da%86%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%87%d9%85-%d8%af/


مزایا کسب و کار خانگی

یازار :

+0 به یه ن

در این قسمت به ۴ مورد از مزایا کسب و کار خانگی اشاره خواهیم داشت؛

۱. کاهش رفت و آمد و تلف شدن وقت

۲. تعداد افراد کمتر و بازدهی بیشتر

۳. کاهش هزینه های اضافی

۴. انعطاف پذیری ساعات کاری و نبود سیستم اداری

 

 

نمونه هایی از کسب و کار در خانه

شغل هایی که به صورت کار در خانه هستند تنوع زیادی دارند. بسته به توانایی فرد و نیاز بازار، می تواند شامل مشاغلی چون تولید محتوا، طراحی وب سایت، طراحی گرافیکی، موشن گرافیک، ترجمه، نگارش کتاب و مقاله، ویرایش و غیره شود.
مهارت های پولساز می تواند برای کسب و کار در خانه مناسب باشد به گونه ای که تخصصی کسب کنید که نیازی به حضور فیزیکی نداشته باشد، در عین حال بتوانید به صورت کار اینترنتی در خانه آن را انجام دهید.

 

 تعمیرات در خانه

این مهارت ها می تواند از تعمیر کامپیوتر گرفته تا تعمیر فرش های دستی، لوازم خانگی و غیره متفاوت باشد. مهم این است که این مشاغل قابلیت کار در منزل داشته باشند و بتوان به خصوص به عنوان یک کار اینترنتی در خانه هم آن را انجام داد.
بنابراین اگر تمایل دارید که استارت آپ خود را مثلا در حوزه تعمیرات راه اندازی کنید و توانایی این را دارید که با کار در خانه، آن را انجام دهید این گزینه را از دست ندهید.

ایده کسب و کار

 فروشگاه های اینترنتی

بسیاری از مشاغل اینترنتی می توانند در این دایره قرار گیرند. حتی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی می توانند در دایره کار در خانه بگنجند.
مثلا با کار اینترنتی در خانه، به فروش کالاها یا خدمات خود و دیگران بپردازید و از این طریق درآمد قابل توجهی کسب کنید بدون آنکه نیازی به پرداخت مواردی چون مالیات، اجاره مغازه، استخدام فروشنده و غیره باشد.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/


چند نکته مهم در مورد کسب درآمد از اینترنت

یازار :

+0 به یه ن

– خلاقیت در این مسیر یعنی درآمد بیشتر. برای کسب درآمد از اینترنت حتما مد نظر داشته باشید که هر چه کار خلاقانه تری انجام دهید، مخاطبان بیشتری را جذب می کنید.

– بررسی بازار کار و مشتریان. فراموش نکنید بازاریابی مهم ترین کار برای فروش بیشتر است. حتما این کار را به صورت تخصصی برای کسب و کار خود انجام دهید و توجه ویژه را به آن داشته باشید.

– تحلیل رقبا. این روزها کسب و کار های آنلاین بازار داغی دارند و محبوب هستند. برای توسعه کسب و کار خود بخصوص در استارتاپ ها باید بازار رقبای خود را تحلیل کنید.

 

استارتاپ موفق

 

۳ استارتاپ موفق در جهان که بدون سرمایه اولیه شروع کرده اند؛

 

۱. استارتاپ Basecamp

آغاز کار با یک برنامه مبتبی بر وب

 

۲. استارتاپ MailChimp

آغاز کار با انجام پروژه های جانبی اما در حال حاظر به یکی از پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی جهانی تبدیل شده است.

 

۳. استارتاپ  Braintree

آغاز کار با یک پلتفرم پرداختی

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/


درآمد از تبلیغات

یازار :

+0 به یه ن

برخی از استارت اپ ها بر این فرض استوار است که مخاطب جذب محتوای تولید شده توسط استارت اپ یا خدمات رایگانی که ارائه می کند شود و سپس از وجود مخاطبان فعالی که هر روز به وب سایت یا شبکه اجتماعی استارت اپ سر می زنند، از طریق تبلیغات کسب درآمد کند.
این نوع کسب و کار اینترنتی این روزها بسیار رایج است. و افراد بسیاری از این محل، کسب درآمدهای اینترنتی دارند.
تولید محتوای آموزشی رایگان، و یا موضوعاتی مانند طنز و غیره از این دست است. به طور مثال اگر بخواهیم نمونه ای از کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه را مثال بزنیم می توان به صفحه های آشپزی یا وب سایت های آموزش در حوزه های مختلف اشاره کرد.
درآمد های اینترنتی چنین صفحه ها یا وب سایت هایی از طریق گرفتن تبلیغات از دیگر وب سایت ها، کسب و کارها، سازمان ها و شرکت هاست.

 

دیجیتال مارکتینگ

حوزه گسترده دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی ایمیلی گرفته تا تولید محتوا و طراحی سایت، سئو، بازاریابی محتوایی، بازاریابی شبکه های اجتماعی همگی خدماتی هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ انجام می شوند.
هر کدام از این موارد می تواند درآمد اینترنتی بدون سرمایه محسوب شود و یا با سرمایه محدودی به صورت آنلاین درآمد های اینترنتی داشت.
مخصوصا این روزها که بازار دیجیتال مارکتینگ حسابی گرم است و افراد بسیاری بازاریابی محصولات و کالاهای خود را به بازاریابی دیجیتال سپرده اند.
بسیاری از استارتاپ ها می توانند در این حوزه شکل گرفته و درآمد های اینترنتی خود را در این حوزه داشته باشند و به عنوان کسب و کار اینترنتی، به مشتریان خدمات ارائه نمایند.

کسب درآمد

فروش

 

الف) فروش کالای فیزیکی

فروش از دیگر خدماتی است که استارت اپ ها می توانند بخش یا کل خدمات خود را به آن اختصاص داده و درآمدهای اینترنتی داشته باشند، اگر فروش به صورت آنلاین باشد.
استفاده از مزیت فروش آنلاین که هم فروش را برای مخاطب تر آسانتر کرده و هم امکانات کمتری برای راه اندازی فروشگاه در اختیار استارت آپ قرار می دهد هم می تواند باعث رشد و توسعه کسب و کار اینترنتی استارت آپ شده و بتوان کسب درآمد اینترنتی از این طریق داشت. فروش در دنیای مجازی و از طریق اینترنت، تنوع بسیار زیادی دارد.
فروش می تواند شامل کسب درآمد های اینترنتی از طریق فروش محصول فیزیکی باشد و یا کالای مورد معامله، الکترونیکی باشد.

منبع": شتابدهنده پیدایش
https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

هر کسب و کار خانگی را نمی توان استارتاپ در نظر گرفت

یازار :

+0 به یه ن

مهم اصل یک استارتاپ مقیاس پذیر بودن و تکرار پذیر بودن آن است. بسیاری از کسب و کار ها هستند با اینکه ایده نو  و خلاقیت دارند اما استارتاپ درنظر گرفته نمی شوند. کسب و کاری را می توان استارتاپ در نظر گرفت که بتواند مشتری بیشتری را با  تکرار درآمدزایی  از مشتری ها با وجود یک مدل کسب و کار یکسان جذب کند که به این ویژگی تکرار پذیری می گویند. درمورد مقیاس پذیری نیز می توان گفت افرایش خدمات و سرویس دهی به مشتری بدون افزایش هزینه ها و… . این دو ویژگی باید در مدل کسب و کاری یک استارتاپ باشند تا بتوان آن کسب و کار را استارتاپ خطاب کرد.

ایده استارتاپ

نمونه هایی از کسب و کار اینترنتی در منزل

زن خانه داری که به فروش دست سازه های خود می پردازد می تواند یک نوع کار در منزل اینترنتی به وجود آورد و محصولات و کالاهای خود را به بازار هدف و کسانی که علاقه مند این دست سازه ها هستند عرضه کند و با فروش آنها در وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی کسب درآمد از اینترنت و مهارتی که دارد داشته باشد.
هنرمندی که نقاشی می کشد یا تصویرگری کتاب می کند، آشپزی که می تواند غذاهای جدید درست کند تا مربی کودکی که می تواند کودکان را سرگرم کند و به آنها آموزش دهد همه به نوعی می توانند کار در منزل اینترنتی داشته باشند.

 

ملزومات کار در منزل اینترنتی

لازمه داشتن کار در منزل اینترنتی داشتن یک مهارت، تخصص، هنر و … همچنین آشنایی با نحوه کسب درآمد از اینترنت و آشنایی با بسترهایی است که از آن طریق بتوان حاصل مهارت، تخصص و یا هنر خود را به فروش رساند. دراین صورت است که یک کسب و کار اینترنتی در منزل شکل می گیرد.
حتی بخش جذابی که این روزها توجه استارت آپ ها را هم به خود جلب کرده است حوزه آموزش است. بسیاری از استارت آپ ها بر این نکته استوار شده اند که بتوانند مهارت، تخصص و یا هنر خاصی را به صورت بسته های آموزشی، یا آموزش های به صورت زنده از طریق امکانات فراهم شده توسط اینترنت به دیگران آموزش دهند و از این طریق کسب درآمد اینترنتی داشته باشند.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

  • [ 1 ]