تاثیر تغییر قیمت ارز بر روی جذب و نگهداری منابع انسانی :

یازار :

+0 به یه ن

کسانی که کار بی هیجان و روتین را دوست دارند عموما جذب دولت می شوند و استعداد ها ریسک می کنند و استارتاپی را راه اندازی می کنند، اما باید به این سوال پاسخ داده شود:

یک نخبه و استعداد که ذهنی پر از نو آوری و خلاقیت دارد، وقتی نمی تواند حتی برای فردای خود برنامه ریزی کند آیا انگیزه ای برای ماندن دارد یا به هر نحوی دنبال مهاجرت است ؟

اینکه بخواهیم تشخیص دهیم با تغییر قیمت دلار استارتاپ های کمتری شروع به کار می کنند خیلی سخت است اما شاید بتوانیم مطمئن بگوییم تعداد شکست استارتاپ ها با توجه به نرخ و نوسان ارز به شدت بیشتر خواهد شد، سرمایه گذارن کمتری این ریسک فوق العاده زیاد را خواهند پذیرفت و درنهایت شاید به این نتیجه برسیم که نوسانات ارز به اشتغال ضربه به شدت مهلکی را خواهد زد.

تاثیر دلار

تاثیر قیمت دلار امروز بر روی زیرساخت ارائه خدمات :

تمام شرکت های نرم افزاری اعم از استارتاپ و .. نیاز به زیر ساخت به منظور ارائه خدمات دارند، خرید لیسانس نرم افزار ها، خرید سرور و زیر ساخت سخت افزاری که مستقیم با قیمت دلار امروز قیمت گذاری می شود به کنار حتی خیلی از خدماتی که داخل کشور نیز ارائه می گردد مشمول نوسانان و البته افزایش نرخ ارز شده و حتی فروش را برای شرکت های قدیمی حوزه نرم افزار نیز سخت کرده چه برسد به شرکت هایی که به تازگی می خواهند خدمات خود را ارائه دهند.

اگر بخواهید از سرور ضعیف تر یا نرم افزار کرک شده استفاده کنید، پذیرفتید خدمات با کیفیت پایین ارائه دهید و شاید همین مورد سنگ بنای نابودی پروژه و شرکت شود و اما اگر بخواهید سرویس خوب پیشرفت کند و نرم افزارا های دارای لیسانس را تهیه کنید پذیرفتید که شاید سود دهی شرکت را مدت ها عقب بیندازید و حتی بیم ورشکستگی را داشته باشید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/peidaiesh-news/%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%87%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aa-%d8%a7/


  • [ ]