برای دنبال کردن اخبار استارتاپ از کجا باید شروع کنیم؟

یازار :

+0 به یه ن
کسانی که تعریف استارتاپ نوپا را در یک منطقه ای آغاز می کنند، در واقع یک فرهنگ یا ذهینیت جدید از ایده ها را برای حل نقاط بحرانی موجود به وجود می آورند.
اگر چه قوانین سخت و سریع در تعریف استارتاپ وجود ندارد، زیرا درآمد، سود و تعداد اشتغال ایجاد شده به شدت بین شرکت ها و صنایع تغییر می کنند، اما همیشه سعی شده است که فضا هایی را برای کارآفرینان و کارمندان در جهت تعریف استارتاپ ها مشخص شود تا در ادامه مسیر با مشکلات کمتری رو به رو بشوند.
هدف بنیان گذاران از تعریف استارتاپشان، باید چیزی باشد که کاربران آن را دوست داشته باشند. اگر آنان این را در نظر گرفته و در تمامی مراحل این کار را انجام بدهند، آن وقت به راحتی می توانند افراد بیشتری را جذب استارتاپشان کند.
همه استارتاپ های موفق در ابتدا با یک محصول یا خدمت آغاز شده اند که کاربران آن را دوست داشته اند و به دیگران نیز پیشنهاد کرده اند، با مطالعه اخبار استارتاپ نیز میتوانیم با تعداد بیشتری از گذشته و حال استارتاپ ها آشنا شویم.
بنابراین برای راه اندازی یک استارتاپ در مرحله اول باید نیاز و آسودگی مصرف کنندگان در نظر گرفته شود و تمام برنامه ریزی ها بر این قاعده استوار گردد. اما اگر برخلاف آنچه در پیدایش گفته شد سلیقه مصرف کنندگان نادیده گرفته شود و می توان گفت آن استارتاپ به زودی با شکست مواجه می شود .
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%db%8c%d9%81-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

افراد علاقه مند به همکاری در استارتاپ در نقش متقاضی شغل

یازار :

+0 به یه ن

از طرفی بسیاری از افراد هم علاقه مندند به عنوان تیم همکار با استارتاپ همکاری کنند و مشارکت داشته باشند.
این افراد می توانند به صورت دورکاری، فریلنسری و یا استخدام همکاری داشته باشند. سایت کاربری مانند جابینجا یا مراکز کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل می تواند این افراد را به هدف خود یعنی یافتن کسانی که ایده های خلاقانه برای ایجاد کسب و کار نوپا دارند کمک کنند.

مطالعه مطلب سرمایه گذاری استارتاپ پیشنهاد میشود.


دادن ایده به افراد برای راه اندازی استارتاپ

جالب است که بدانید می توان با مطالعه آگهی هایی که در سایت کاریابی به اشتراک گذاشته می شود و یا بررسی فرم های درخواست شغل یا درخواست همکاری در مراکزی مانند کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل نیازهای بازار کار را شناسایی کرد و برای آنها به دنبال راه حل های بهتر و موثرتر و اثربخش تر گشت و ممکن است همین باعث خطور ایده های جدید استارتاپ به ذهن فرد شود.
به گونه ای که فرد با مطالعه و تحقیق و بررسی این آگهی ها، از نیازهای کارفرماها آگاه شده و سعی کند به یک نوآوری و خلاقیت در این رابطه دست زده و همین نقطه ابتدایی برای یک ایده فوق العاده در راه اندازی و ایجاد یک استارتاپ جدید باشد.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/


صاحب ایده استارتاپ در نقش کارفرما

یازار :

+0 به یه ن

معمولا کسی که صاحب ایده اصلی کسب و کار نوپا یا استارتاپ است، برای انجام امور خود و تبدیل ایده خلاقانه ای که در اختیار دارد به کسب و کار پردرآمد و سودده نیاز به همکاری با سایر افرادی دارد که بتوانند به وی در اجرای ایده جدیدش کمک کرده و در رسیدن استارتاپ به اهداف از پیش تعیین شده نقشی ایفا کنند.
بنابراین در این قسمت، صاحب ایده کسب و کار یا استارت آپ می تواند در نقش کارفرما ظاهر شده و از مراکز یا سایت کاربری درخواست معرفی افرادی صاحب صلاحیت و شایسته برای انجام آمورش داشته باشد.

 

جذب سرمایه گذار برای تبدیل ایده به عمل در استارتاپ

از سوی دیگر بسیاری از کسانی که ایده خود را دارند اما نمی توانند سرمایه لازم را کسب کنند می توانند مثلا از کاریابی تهران یا کاریابی بین الملل استفاده کنند تا به کانال ارتباطی با سرمایه گذار که می تواند در نقش کارفرما باشد متصل شود و بتواند ایده خلاقانه خود را به استارتاپ موفق تبدیل کند.
در این مورد، معمولا بعضی از کارفرماها هم هستند که به دنبال ایده های جذاب و خلاقانه و جدید هستند. ایده هایی که بتوانند با استفاده از آنها سرمایه گذاری لازم را کرده و سود مورد نظر خود را داشته باشند.
سایت کاریابی یا مراکز مختلفی که با عنوان کاریابی تهران درحال ارائه خدمات هستند می توانند در زنجیره ارتباطی این دو گروه، نقش معرف و واسط را ایفا کنند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/


دلایل شکست بازنده ها و موفقیت برنده ها

یازار :

+0 به یه ن
طبیعتا اگر ایده ی شما مشکلی را حل نکند یا با نیاز ضروری مردم سر و کار نداشته باشد درصد شانس موفقیت شما هم کاهش پیدا می کند. خصوصا در داخل کشور و با توجه به سطح رفاه عموم مردم، اگر کالا یا خدمات شما استفاده ی روزانه ای نداشته باشد در اولویت های ابتدایی مردم قرار نمی گیرد و احتمال شکست آن بیشتر می شود.
به طور مثال می تواند به داستان بنیان گذار شرکت دراپ باکس یکی از استارتاپ های موفق اشاره کرد که روزی در بین سفر مشغول کار با لپتاپش بود و نیاز به فلشش پیدا کرد اما آن را جا گذاشته بود. او مدت ها پس از موفقیت شرکتش گفت: «آن موقع حس کردم هیچ کاری از دستم بر نمی آید و به خودم گفتم تا کی قرار است این وضع ادامه داشته باشه؟ دیگه نمیخواهم برایم تکرار بشود.» و دیدیم که چگونه آن مشکل را حل کرد.
از دیگر دلایل عدم موفقیت یک ایده می توان به نداشتن نوآوری ای در زمینه ی خود نام برد، به طور مثال اگر فکر تأسیس شرکتی را داشته باشید که عیناً همانند دیگر استارتاپ های موفق باشد در قدم اول و به صورت پیش فرض شانسی برای رقابت ندارید مگر اینکه خدمتی کامل تر و بی نقص تر از این شرکت را ارائه بدهید؛ به عبارتی اگر قصد موفقیت در عرصه ای را داشته باشید که قبل تر از ایده ی شما وجود داشته باشد باید دلیلی برای تمایز نسبت به رقبا به مردم عرضه کنید.
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

مزایا شرکت در استارتاپ ویکند

یازار :

+0 به یه ن

استارتاپ های ویکند مزایای زیادی را برای استارتاپ ها و تیم هایی که در آن شرکت می کنند، دارند. در ادامه به بیان مواردی از آن ها می پردازیم:

 

شبکه سازی

اولین مزایایی که شرکت در استارتاپ های ویکند به همراه دارد، شبکه سازی است. در طی این رویداد افراد مختلف در حرفه های مخنلف با هم آشنا می شوند و حتی بسیاری از تیم های موفق نیز از همین رویداد کنار هم جمع شده اند.

 

یادگیری چیز های جدید

اکثر کسانی که در این رویداد شرکت می کنند، تصوری از یک فضای چند بعدی ندارند. شرکت در استارتاپ ویکند چیز های جدید و تجربه های جدیدی را برای شما به همراه دارد. در این رویداد شما ایده خود را که فقط در ذهن به اجرا شدن و واقعی شدن آن فکر کرده اید، با کمک متخصصین و آشنایی با افراد در حوزه خود، به واقعیت تبدیل می کنید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


آیا وجود سرمایه در کنار ایده های خلاقانه برای راه اندازی استارتاپ ضروری است؟

یازار :

+0 به یه ن

برای این که همه اتفاق ها رخ بدهد و راه اندازی استارتاپ به صورت واقعی شروع شود، شما به پول احتیاج دارید. در برخی موارد ( مانند مایکروسافت) بودجه راه اندازی استارتاپ ها توسط خود آن استارتاپ تأمین می شود. اما نمونه موفق این سبک استارتاپ ها بسیار کم است و بدون در نظر گرفتن این گونه موارد که بسیار نادر هم می باشند، معقول تر است که برای راه اندازی استارتاپ از سرمایه گذاران کمک بگیرید.

برای این که خودتان بتوانید بودجه راه اندازی استارتاپ را تأمین کنید و از سرمایه گذاران کمک نگیرید، باید ایده های خلاقانه داشته باشید و به عنوان یک شرکت مشاوره ای شروع کنید و بعد آن را به یک شرکت ارائه کننده خدمت یا محصول تبدیل کنید تا بتوانید راه اندازی استارتاپ را آغاز کنید. اما این کار بسیار دشوار است. بنابراین بهترین روش همان است که گفتیم. یعنی انتخاب یک سرمایه گذار مناسب!

البته سرمایه گذاری برای راه اندازی استارتاپ اگر از ایده های خلاقانه استفاده نشده باشد نیز ریسک بسیار بالایی دارد، اما با عبور از مرحله شکست و رسیدن به موفقیت در راه اندازی استارتاپ، به درآمد و سود بسیار بالایی دست پیدا می کنید. به همین خاطر است که در ابتدای قرارداد هر دوطرف (بنیان گذاران- سرمایه گذاران – پیدایش) تمایل دارند که درصد سهم بیشتری را از آن خود کنند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af/


تفاوت در منابع مالی و متعاقبا مدیریت سرمایه

یازار :

+0 به یه ن

همان طور که گفته شد استارت آپ ها اغلب متکی به گروه های سرمایه گذار هستند. به دست آوردن سرمایه در استارتاپ ها وابسته به شفاف سازی روند پروژه و نحوه ارزش گذاری آن از سمت سرمایه گذار می باشد. استارت آپ ها باید تمام مسیر خود در راه رسیدن به هدفشان را به روشنی بیان کنند و راه های افزایش سرمایه را به خوبی ارائه دهند تا سرمایه گذار را مجاب به صرف هزینه نمایند.
در مقابل، کسب و کار های کوچک نیاز ندارند که به این دقت مسیر درآمد خود را مشخص کنند و دلیل آن هم فقدان سرمایه گذاران بزرگ در مقایسه با آنچه برای استارت آپ ها اتفاق می افتد می باشد. بیشتر سرمایه این نوع کار ها از طریق قرض های بانکی و از این دست وام ها تامین می شود. از آنجا که کارهای کوچک برنامه ای برای توسعه خود، آن چنان که در استارتاپ ها اتفاق می افتد، ندارند نیاز به سرمایه گذاری های اضافی در آن ها مشاهده نمی شود. از این رو مدیریت مالی در استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک کاملا متفاوت است.
تامین منابع مالی مطمئن برای استارتاپ ها به دلیل تعداد زیاد آن ها و رقابت شدیدشان به منظور جذب سرمایه بسیار دشوار تر است و این امر دلیل اصلی آن اسن که چرا استارت آپ ها میزان رشد متفاوتی را تجربه می کنند.

 

 میزان انتظارات از رشد کسب و کار

استارتاپ ها نیاز شدیدی به رشد سریع دارند. این یک قانون اساسی برای آن ها محسوب می شود. در هر مرحله از رشد استارتاپ، سرمایه بیشتری نیاز است تا کار وارد مرحله بعدی شود. شخصی که مدیریت یک استارت آپ را بر عهده دارد باید برنامه مدونی برای افزایش نرخ رشد کار داشته باشد. به همین دلیل است که تعداد کاربران برای استارتاپ ها بسیار مهم است پون آن ها را آگاه می کند که به چه میزان از بازار هدفشان دست یافته اند و چطور می توانند این بازار را گسترش دهند.
سودآوری در این بخش لزوما به اندازه رشد اهمیت ندارد، چون استارت آپ ها به بازپرداخت سرمایه به آن شکلی که برای وام های کسب و کارهای دیگر لازم است نیاز ندارد. برای مثال، فیس بوک و توییتر تا مدت ها سود مالی ای کسب نکردند و این امر تا زمان شناخته شدن آن ها ادامه داشت. در مدیریت استارتاپ، برنامه ریزی برای رشد نقش ویژه ای دارد.
کسب و کارهای کوچک نیز رشد می کنند، اما رشد آن ها محافظه کارانه بوده و به صورت افزایش میزان اعتماد و افزایش درآمد در طولانی مدت بروز می کند. بر خلاف استارتاپ ها، کسب و کارهای کوچک نیاز دارند که هزینه ها را پایین نگه دارند چون به اندازه استارت آپ ها برای مراحل مختلفشان سرمایه ندارند و باید وام هایشان را پرداخت کنند.
آنچه گفته شد به این معناست که استارتاپ ها فعالیت های اقتصادی مبتنی بر رشد و توسعه هستند.

منبع»

https://peidaiesh.com/startup/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%8c-%da%86%d9%87-%d8%b4%d8%a8%d8%a7%d9%87%d8%aa-%d9%87%d8%a7/


راه کار ساده ی تشکیل استارتاپ های موفق

یازار :

+0 به یه ن

همان طور که در مقاله پیدایش به آن اشاره شد در پدید آمدن هیچ فعالیتی نباید از ابتدا توقع سود دهی داشت و ساخت کسب و کاری نو نیاز بسیار به صبر دارد، بزرگ ترین سرمایه گذاران دنیا هم سالیان سال با شکست دست و پنجه نرم کردند و بعد از مدت زیادی به موفقیت رسیده اند. استیوجابز و بیل گیتس بارها ورشکسته شده اند و افرادی نظیر بنیان گذار kfc نزدیک به پانصد بار ایده ی خود را ارائه داده و شکست خورده است. اما هیچ کدام تسلیم نشدند و دست از تلاش برنداشتند، و چه بسا افراد زیادی که ایده های بکرشان در گرو ضعفشان شکست خورده و امروز اسم آن ها را نمی شنویم.
بخش مهمی که امروزه به افزایش توجه به ایده هایمان کمک می کند همین استارتاپ ویکندهاییست که سالانه برگذار می شود و می تواند به شکل گیری فضایی برای حقیقی شدن طرح های داخل ذهنمان کمک کند. به طور حتم باید تمام جوانب ایده را در نظر گرفت و سپس آن را ارائه داد تا درصد پذیرفته شدن بیش تری داشته باشد ولی در هر صورت بستر مورد نیاز ایده پردازی بسیار بیش تر از قبل در استارتاپ ویکند فراهم شده و آماده ی پذیرایی از این افراد است.

 

استارتاپ های ایرانی

دیجی کالا

از مهم ترین استارتاپ های ایرانی این فروشگاه آنلاین در ابتدا با ایده ی ارائه لوازم الکترونیکی شکل گرفت و به مرور و با بیش تر شدن بازدید و رضایت مردم شروع به پوشاک و محصولات غذایی و دیگر نیاز های مردم هم کرد. پیش از آغاز فعالیت این شرکت در زمینه ی ارائه ی محصول تنها صفحه ای برای نظرسنجی لوازم الکترونیکی بود و به مرور خود را به یک فروشگاه همه فن حریف تبدیل کرده است. دیجی کالا که گل سر سبد استارتاپ های ایرانی موفق است، در حال حاضر از پربازدیدترین اپلیکیشن های آنلاین ایرانی نیز می باشد.

تخفیفان

اما یکی از خلاقانه ترین ایده هایی که در ایران شکل گرفته تخفیفان است. این شرکت خدمتی خاص و جالب برای ارائه به مشتریان در نظر گرفت. با تخفیف گذاری بر روی مکان های تفریحی، رستوران ها و تور های مسافرتی هم بستری پرکاربرد ساخت و صفحه ای پربازدید برای تبلیغات به وجود آورد.
این شرکت در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و شعار خود را «ارزان تر لذت ببرید» گذاشت و اکنون از استارتاپ های ایرانی موفق است. به مرور زمان و با شناخته شدن این سایت شرکت ها و رستوران هایی که قصد تبلیغ کار خود را داشتند شروع به تخفیف با رقم های مختلف در این سایت کردند که بعضی از این تبلیغ ها تا نود درصد کاهش قیمت برای مشتری دارد!

آپارات

از دیگر استارتاپ های ایرانی آپارات است، این شرکت با الگو برداری از یوتویوب و دیگر سرویس های اشتراک گذاری فیلم و کلیپ به وجود آمد و در ایران به عنوان اولین نماینده ی عرصه ی خود شروع به کار کرده است. تاریخ تأسیس این شرکت به سال ۱۳۸۹ بر می گردد و روش درآمد زایی آن از تبلیغات دیگر شرکت ها و همچنین برخی محصولات مختص به خود آپارات است.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


  • [ 1 ]