راه کار ساده ی تشکیل استارتاپ های موفق

یازار :

+0 به یه ن

همان طور که در مقاله پیدایش به آن اشاره شد در پدید آمدن هیچ فعالیتی نباید از ابتدا توقع سود دهی داشت و ساخت کسب و کاری نو نیاز بسیار به صبر دارد، بزرگ ترین سرمایه گذاران دنیا هم سالیان سال با شکست دست و پنجه نرم کردند و بعد از مدت زیادی به موفقیت رسیده اند. استیوجابز و بیل گیتس بارها ورشکسته شده اند و افرادی نظیر بنیان گذار kfc نزدیک به پانصد بار ایده ی خود را ارائه داده و شکست خورده است. اما هیچ کدام تسلیم نشدند و دست از تلاش برنداشتند، و چه بسا افراد زیادی که ایده های بکرشان در گرو ضعفشان شکست خورده و امروز اسم آن ها را نمی شنویم.
بخش مهمی که امروزه به افزایش توجه به ایده هایمان کمک می کند همین استارتاپ ویکندهاییست که سالانه برگذار می شود و می تواند به شکل گیری فضایی برای حقیقی شدن طرح های داخل ذهنمان کمک کند. به طور حتم باید تمام جوانب ایده را در نظر گرفت و سپس آن را ارائه داد تا درصد پذیرفته شدن بیش تری داشته باشد ولی در هر صورت بستر مورد نیاز ایده پردازی بسیار بیش تر از قبل در استارتاپ ویکند فراهم شده و آماده ی پذیرایی از این افراد است.

 

استارتاپ های ایرانی

دیجی کالا

از مهم ترین استارتاپ های ایرانی این فروشگاه آنلاین در ابتدا با ایده ی ارائه لوازم الکترونیکی شکل گرفت و به مرور و با بیش تر شدن بازدید و رضایت مردم شروع به پوشاک و محصولات غذایی و دیگر نیاز های مردم هم کرد. پیش از آغاز فعالیت این شرکت در زمینه ی ارائه ی محصول تنها صفحه ای برای نظرسنجی لوازم الکترونیکی بود و به مرور خود را به یک فروشگاه همه فن حریف تبدیل کرده است. دیجی کالا که گل سر سبد استارتاپ های ایرانی موفق است، در حال حاضر از پربازدیدترین اپلیکیشن های آنلاین ایرانی نیز می باشد.

تخفیفان

اما یکی از خلاقانه ترین ایده هایی که در ایران شکل گرفته تخفیفان است. این شرکت خدمتی خاص و جالب برای ارائه به مشتریان در نظر گرفت. با تخفیف گذاری بر روی مکان های تفریحی، رستوران ها و تور های مسافرتی هم بستری پرکاربرد ساخت و صفحه ای پربازدید برای تبلیغات به وجود آورد.
این شرکت در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و شعار خود را «ارزان تر لذت ببرید» گذاشت و اکنون از استارتاپ های ایرانی موفق است. به مرور زمان و با شناخته شدن این سایت شرکت ها و رستوران هایی که قصد تبلیغ کار خود را داشتند شروع به تخفیف با رقم های مختلف در این سایت کردند که بعضی از این تبلیغ ها تا نود درصد کاهش قیمت برای مشتری دارد!

آپارات

از دیگر استارتاپ های ایرانی آپارات است، این شرکت با الگو برداری از یوتویوب و دیگر سرویس های اشتراک گذاری فیلم و کلیپ به وجود آمد و در ایران به عنوان اولین نماینده ی عرصه ی خود شروع به کار کرده است. تاریخ تأسیس این شرکت به سال ۱۳۸۹ بر می گردد و روش درآمد زایی آن از تبلیغات دیگر شرکت ها و همچنین برخی محصولات مختص به خود آپارات است.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/


  • [ ]