نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

– در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آن را کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آن ها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.

– تحلیل بازار فروش محصول و رقبا از نکات دیگری است که حتما باید به آن بپردازید. حتما بررسی کنید آیا محصول یا خدماتی مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلی باشید تا محصول یا خدمات شما را برتر از نمونه های مشابه موجود در بازار کند. از استراتژی های رقبا خود برای فروش محصولاتشان نیز می توانید استفاده کنید. مهم ترین اصل در فروش محصول بازاریابی آن است. حتما تیم بازاریابی قوی را برای تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، تشکیل دهید.

– قبل از اینکه برای خود استارتاپ بسازیم، باید یک نام مناسب برای استارتاپ خود انتخاب و همچنین مدل کسب و کار خود (Business Model) را مشخص کنیم. با کمک و مشورت افراد با تجربه و حرفه ای، سایت یا اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید. خود را به جای مشتریان قرار دهید تا کمبود ها و نقص ها را بخوبی ببینید و سپس عملکرد خود را ارزیابی کنید. وظایف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذارید. برای تامین بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمایه گذاران مناسب باشید. از اهمیت تبلیغات برای جذب مشتری غافل نشوید و راه هایی مناسب جهت بازاریابی و فروش بیابید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 


 

اهمیت کمک گرفتن استارتاپ ها از شتابدهنده ها

شتابدهنده ها شرکت ها و موسساتی متشکل از افراد متخصص در حوزه های کسب و کار و … هستند که به استارتاپ ها و افرادی که قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارند، کمک می کنند و مسیر رشد آن ها را هموار تر خواهند کرد. شتابدهنده ها به استارتاپ ها در جذب سرمایه سریع تر، بررسی ایده های تجاری، مدیریت مالی و سرمایه، آموزش، بازاریابی و… کمک می کنند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85-%d8%9f/


مزایا داشتن اپلیکیشن

یازار :

+0 به یه ن

با تمام این تفاسیر، مهمترین مزایای دانلود اپلیکیشن ها را می توان در ۴ مورد زیر خلاصه کرد:

۱- مشغول کردن متقاضیان

مهم نیست که ماهیت ککسب و کار شما چیست، شما احتیاج دارید که راهی برای ارتباط خود و مشتری هایتان پیدا کنید. داشتن یک اپلیکیشن مخصوص به شما این امکان را می دهد که در هر زمانی با مشتری های خود در ارتیاط باشید. متقاضیان پس از دانلود اپلیکیشن و نصب آن به راحتی می توانند به دنبال اطلاعات مورد نیازشان بگردند، محصولات شما را بخرند و بازخوردشان را منعکس کنند. درگیر کردن بیشتر مشتری سبب افزایش میزان فروش شما می گردد.
از طرف دیگر به وسیله ی اطلاعات و بازخوردهایی که توسط نصب اپلیکیشن از جانب کاربران منتقل می گردد، شما قادر خواهید بود که محصولات و سرویس های خود را ارتقا دهید. راه اندازی یک اپلیکیشن در واقع یک بازی برد- برد برای هر دو طرف است!

۲- اپلیکیشن، محلی متمرکز برای بازاریابی

دانلود اپلیکیشن ها به صورت چند منظوره مورد استفاده قرار می گیرند: آن ها می توانند به منظور تامین اطلاعات، پیام رسانی، رزرو سرویسیس خاص و … غیره مورد استفاده قرار گیرند .
یکی از مهم ترین مزایای داشتن یک اپلیکیشن مخصوص استارتاپ، این است که شما می توانید به راحتی تمامی فعالیت های مربوط به بازاریابی خود را به صورت متمرکز و با حذف هزینه های اضافی در آن انجام دهید.
حراج ها، تبلیغات، پیشنهادات ویژه، همه و همه می توانند از طریق اپلیکیشن در اختیار مشتری ها قرار گیرند. شما حتی می توانید مشتری های خود را از سرویس های جدید خود به وسیله ارسال پیام آگاه کنید. چنین ترفندهای آمار نصب اپلیکیشن شما را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

۳- بازگشت سرمایه حداکثری

بله، این درست است که تولید یک دانلود اپلیکیشن امری هزینه بر است. اما هزینه نکردن برای آن ممکن است در آینده برای شما مخارج بیشتری به همراه داشته باشد! یک اپلیکیشن خوب، به راحتی می تواند فروش ما را افزایش دهد، میزان وفاداری مشتریان به شما را بیشتر کند و اعتبار برند شما را دو چندان کند. و در آخر، شما نه تنها سرمایه ای که برای راه اندازی اپلیکیشن هزینه کرده اید را دوباره به دست می آورید، بلکه درآمد بیشتری نیز کسب می کنید.

۴- جدا کردن کسب و کار شما از رقبا

به یاد داشته باشید که کسب و کار های کوچک همواره نسبت به داشتن اپلیکیشن مخصوص خود دچار شک و تردید هستند. پس از این فرصت پیش آمده استفاده کنید و فاصله خود را با رقبایتان افزایش دهید. حتی اگر در کسب و کار خود پیشگام هستید، داشتن یک اپلیکیشن مناسب به خوبی می تواند مشتر های شما را تحت تاثیر قرار دهد.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86/



آیا استارتاپ برای موفقیت نیاز به داشتن اپلیکیشن دارد؟

یازار :

+0 به یه ن

راه اندازی استارتاپ چقدر در گرو داشتن اپلیکیشن است؟

به عنوان صاحب یک استارتاپ، اگر فکر می کنید که دانلود اپلیکیشن ها فقط برای نام های بزرگی نظیر آمازون و اوبر کاربرد دارند، بهتر است که در دیدگاه خود تجدید نظر کنید. ممکن است که شما فکر کنید که داشتن یک وب سایت خوب که قابلیت اجرا روی تمامی دستگاه ها را دارد برایتان کافی است. اما آیا به واقع این طور است؟ آیا واقعا به نصب اپلیکیشن احتیاج ندارید؟
برای تمامی کسب و کارها ارائه روشی برای ارتباط بین صاحب کسب و متقاضی ضروری به نظر می رسد. طراحی یک وب سایت استاندارد نیز بخشی از همین استراتژی می باشد. به طور مشابهی، اگر شما یک اپلیکیشن موبایلی را برای کسب و کار خود خود توسعه دهید، ارتباط میان شما و مشتریانتان یه قدم جلوتر می رود و شما دقیقا خواهید فهمید که مشتری هایتان از شما چه می خواهند. این امر برای استارتاپ ها در مقایسه با سایر کسب و کار ها تعیین کننده تر است.

استارتاپ و اپلیکیشن

چرا داشتن وب سایت برای کسب و کار ها کافی نیست؟

امروزه استارتاپ ها برای اینکه بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند باید از تمامی مزایای داشتن یک اپلیکیشن بهره مند شوند. داشتن یک وبسایت برای معرفی سرویس ها کافی نیست چون وب سایت ها عموما فقط به منظور ارائه خدمات طراحی می شوند اما نصب اپلیکیشن ها هدف دیگری هم دارند که آن درگیر کریدن مشتری هاست.

 

جایگاه اپلیکیشن در زندگی افراد

امروزه استفاده از اپلیکیشن ها بخشی از زندگی روزانه ما را تشکیل می دهد. کافی است نگاهی به فعالیت های خود در طول شبانه روز بیاندازید تا دریابید که به چطور متناوبا از دانلود اپلیکیشن های مختلف استفاده می کنید! گوش دادن به موسیقی های آنلاین، خرید بلیط، گرفتن اسنپ، یادگیری زبان و… تنها بخشی کوچکی از کاربرد اپلیکیشن ها در زندگی ما هستند!

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%88-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86/


برای استارتاپ ها بهتر است ابتدا سایت زده شود یا اپلیکیشن؟

یازار :

+0 به یه ن

اکثر استارتاپ ها  به دنبال این هستند، همان اول راه اپلیکیشن کسب و کار خود را بسازنند و فکر می کنند با این کار موفقیت آن ها تضمین شده است. در صورتی که این تفکر اشتباه است. آمار نشان داده است کسب و کار ها با توجه به حوزه فعالیت و خدماتی که ارائه می دهند باید تصمیم بگیرند سایت بهتر است برای آن ها یا اپلیکیشن. اما در ۹۵ درصد موارد ابتدا سایت راه اندازی شود بهتر است. سایت برای دیده شدن کسب و کار شما بهترین راهکار است. زیرا شما سایت ها را می توانید سئو کنید تا در موتور جستجو ها بیشتر دیده شود، می توانید از جا های مختلف به سایت ها لینک دهید و… .

 

ویژگی هایی که سایت استارتاپ ها باید داشته باشد

• محیط سایتی که راه اندازی می کنید باید حتیالامکان برای تمامی دستگاه ها از جمله تبلت، تلفن همراه و لپتاپ مناسب باشد. متاسفانه، در بسیاری از موارد محیط سایتها فقط به منظور استفاده در رایانه طراحی می شوند که این امر سبب پس زدن بازدیدکنندگانی می شود که از سایر دستگاه ها به منظور جستجو در اینترنت استفاده می کنند.

• استفاده از لوگو برای سایت ضروری است. لوگو مانند شناسنامه شماست و درواقع نشانی است که در محیط تجارت شما را با آن میشناسند پس هنگام ایجاد سایت آن را فراموش نکنید.

• مطمئن شوید که سایت شما آگاهی لازم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. توضیح دقیقی برای هرکدام از سرویسهایی که ارائه می دهید بنویسید. بارگذاری عکس ها و ویدیوهای مرتبط می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

• سایت خود را مدام به روز کنید. هیچ بازدیدکنندهای دوست ندارد که هنگام جستجو به منظور یافتن نیاز خود با مطالب قدیمی روبرو شود! کالاهای جدید خود را بلافاصله معرفی کنید و سعی کنید همیشه چیز جدید برای ارائه داشته باشید.

• برای سایت خود سیستم جستجوی مناسب ایجاد کنید تا بازدیدکننده راحت تر بتواند آنچه را که می خواهد پیدا کند. ایجاد پیچیدگیهای اضافی سبب سردرگمی بازدیدکننده شده و او را خسته میکند. سایت دیوار و نی نی سایت دو مثال خوب در زمینه طراحی مناسب سیستم جستجو هستند.

• کانال های ارتباطی را به هیچ وجه فراموش نکنید! ایجاد یک سیستم پیام رسانی در سایت به منظور ارتباط با متقاضیان از جمله اصول اساسی کار است. پاسخگو باشید و از پیشنهادات و انتقادات در جهت بهبود شرایط کاری خود استفاده کنید.

• کسب و کار خود را به طور کامل در سایت معرفی کنید. اینکه چه هستید، چه اهدافی دارید و چه نوع خدماتی ارائه می دهید. این کار سبب افزایش اعتماد متقاضیان می شود.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/

چرا سایت ها برای استارتاپ ها اهمیت بیشتری دارند؟

یازار :

+0 به یه ن

حال این پرسش مطرح می شود که از بین راه های مختلف تبلیغ و معرفی خدمات، چرا سایت ها اهمیت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این سوال کافی است بدانید که از هر ۲.۴۲ میلیارد نفری که روزانه در اینترنت وقت می گذرانند چیزی نزدیک به ۲.۱۸ میلیارد نفر به دنبال خرید محصولات مورد نیاز خود به صورت آنلاین هستند! از طرف دیگر، استفاده از سایت ها و شبکه های اجتماعی هزینه چندانی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی ندارد. پس میتوان گفت که سایتها میتوانند با کمترین هزینه بیشترین نگاه ها را به سمت شما جلب کنند!

راه اندازی سایت

نقش سایت ها در رشد و توسعه استارتاپ ها

در اینجا قصد داریم اهمیت سایت ها و نقش آن ها را توسعه استارت آپ ها بررسی کنیم و ویژگی هایی که یک سایت خوب باید داشته باشد را ارائه دهیم. با این مقدمه کلی، به سراغ ۹ دلیل اصلی که بیانگر نیاز یک استارآپ به سایت است میرویم:

 

۱- کمک به عملی کردن ایده ها

امروزه، داشتن سایت مناسب یکی از شروط اصلی ادامه حیات استارت آپ هاست. سایت ها کمک می کنند که بازخورد مشتری ها نسبت به سرویس ارائه شده به سرعت دیده شده و از آن ها به منظور بهبود شرایط سرویس دهی استفاده گردد. به یاد داشته باشید که سایت ها فقط محلی برای فروش آنلاین کالاها نیستند بلکه میتوانند نقش موثری در یافتن شرکای تجاری و همچنین تامین نیروی کار داشته باشند. پس اگر قصد راه اندازی استارت آپ خود را دارید، از تمام خلاقیتتان به منظور افزایش جذابیت سایت خود استفاده کنید و یا از کسانی که در این کار تجربه کافی دارند کمک بگیرید.

 

۲- سایت، بهترین روش بازاریابی

همانطور که گفته شد، بازاریابی و معرفی محصولات بخش جدایی ناپذیر استارت آپ ها است. اگر نگاهی به آمار استفاده گنندگان اینترنت بیاندازید، به خوبی اهمیت استفاده از سایت ها را درک میکنید. اغراق نیست اگر بگوییم که بسیاری از قراردادهای بزرگ با کمک سایت ها بسته شده اند.

 

۳- شناخته شدن بیشتر برند

سایت ها در واقع فروشگاه های اینترنتی هستند که به شما این امکان را میدهند که سرویس های خود را به متقاضیان معرفی کنید. همانطور که پیشتر گفته شد، سایت ها با کمترین هزینه به بهترین شکل ممکن کار شما را ارتقاء می دهند.

 

۴- بهبود فروش به کمک بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Motor یا SEO)

به یاد داشته باشید که راه اندازی یک سایت به تنهایی کافی نیست. سایت شما برای مفید بودن نیاز به دیده شدن دارد. این بخش از کار بر عهده هشتگ ها و کلمات کلیدی است که سبب میشود سایت شما در هنگام استفاده از موتورهای جستجو، بیشتر دیده شود. این امر را می توانید هنگام جستجوی کالایی خاص در گوگل مشاهده کنید که در اکثر موارد سایت دیوار یا دیجیکالا جز پیشنهادها هستند. یک سایت خوب در کنار SEO مناسب میتواند در کوتاهترین زمان درآمد شما را افزایش دهد.

 


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/

تجاری سازی ایده چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

تجاری سازی ایده ها مختص ایده هایی است که در عین خلاقانه بودن، کاربردی نیز باشند. یعنی یک ایده نو و جدید که می تواند نیازی از جامعه را رفع کند و تبدیل به یک کسب و کار تجاری شود و راهی را برای خود در اقتصاد باز کند. در واقع هر ایده ای نمی تواند تجاری شود بلکه باید ویژگی هایی را دارا باشد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


سه گام اساسی برای اجرای متن موفقیت یک ایده

 

۱-فکرکردن

متن موفقیت یک ایده موفق با فکر کردن آغاز می شود. اغلب مردم با اولین افسانه ای که در رابطه با یک ایده موفق دارند شروع به فعالیت می کنند. در حالی که ایده های در حال رشد به استراتژی های مناسب نیاز دارند تا کاملا موفق بشوند.

برای این کار می توانید یک جلسه منظم روزانه، هفتگی یا حتی ماهیانه برای بسط دادن ایده های خود با افراد یا شرکت های حمایت کننده از ایده، ایجاد کنید، و پیرامون اینکه چه فرصت هایی یا ایده هایی برای اجرای و تصمیم گیری بهتر در مورد چگونگی اجرای آنها انجام می دهید، تصمیم گیری می کنید. سپس این فرضیات را آزمایش کنید و اعتبار دهید.

 

۲-برنامه ریزی

پس از تعیین ایده موفق نهایی، طرح خود را برای حمله آماده کنید و با تیم خود در مورد این ایده های بزرگ یا استراتژی های رشد صحبت کنید. و دقیقا مشخص کنید که چه کسی چه کاری را، چه زمانی و با چه منابع انجام می دهد؟
برای بهترین استفاده از منابع خود در متن موفقیت، چرخه های ۱۳ هفته ای را برنامه ریزی کنید، به طوری که هر کس بر روی آنچه که در این سه ماهه نیاز دارند کاملا آگاه باشد. در پایان این سه ماه (که عموما دوره پیش شتابدهی توسط شتابدهنده ها نام گذاری می شود)، آنچه که به عنوان یک تیم لازم دارید را یاد می گیرید و به پیشرفت خواهید رسید.

۳-انجام دادن

در واقع تا به این مرحله شما هیچ کاری انجام نداده اید و عکس موفقیت. در مرحله سوم همواره باید سعی کنید در بهترین حالت خود باشید؛ و در شروع هفته باید اطمینان حاصل کنید که تیم شما می داند چه اولویت ها برای انجام کارها دارد. هر هفته در نظر بگیرید که چگونه در حال انجام امور سه ماهه آینده شرکت هستید و اگر در مسیر دستیابی به اهداف خود نیستید یعنی عکس موفقیت حرکت می کنید، سریع تر قرار بگیرید.

جلسات هفتگی را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها با تیم خود ادامه دهید تا دقیقا در مسیر آن ایده موفق حرکت کنید. این جلسات علاوه براینکه باعث می شوند تا با تیم خود به طور منظم کار کنید، به شما کمک می کند که میزان پیشرفت تیم خود را اندازه گیری کنید. بدیهی است در دوره شتابدهی، شتاب دهنده ها و مربی های معرفی شده توسط آن ها می توانند بیشترین کمک را به شما بنمایند.

 


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%9f/

چگونه استارتاپ بسازیم ؟

یازار :

+0 به یه ن

تحقق رویا ها با راه اندازی استارتاپ

در دنیای امروز و با پیشرفت علم و تکنولوژی، بازار استارتاپ ها بسیار رونق یافته و از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار شده اند. معمولا واژه استارتاپ برای کسب و کارهایی که بر پایه فناوری و تکنولوژی های جدید هستند، به کار می رود. البته هر کسب و کاری هم که بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات هست، لزوما استارتاپ بشمار نمی آید. با این وجود اغلب استارتاپ ها از اینترنت و تکنولوژی و موبایل و وب سایت استفاده می کنند.

 

اهمیت داشتن ایده خوب برای ساخت استارتاپ

ایده ها پیش نیاز شروع تفکر برای راه اندازی استارتاپ ها هستند.در واقع ایده های استارتاپی باید دارای ویژگی هایی مانند خلاقانه و نوآورانه بودن و داشتن قابلیت مقیاس پذیری و تکرار پذیری باشند تا بتوان روی این ایده ها سرمایه گذاری کرد. البته نمیتوان گفت هر ایده ای که صرفا دارای این ویژگی ها باشد، ایده ای استارتاپی است. ایده ها باید ابتدا اعتبار سنجی شوند و سپس روی آن ها کار شود و تبدیل به استارتاپ شوند. برای اعتبار سنجی نیز می توان از مطالعه کتاب های پیرامون ایده ها، پرسش نامه ها، نظر سنجی ها و… در جامعه هدف کمک گرفت. به طور کلی مهم ترین نکته ای که در اعتبار سنجی ایده باید در نظر گرفت این است که ایده در عمل، تا چه حدی توسط جامعه هدف مورد استقبال قرار می گیرد و بعد از بررسی آن سپس به مراحل بعدی اجرایی آن پرداخت.

راه اندازی استارتاپ

نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

– در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آنرا کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آنها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.

– تحلیل بازار فروش محصول و رقبا از نکات دیگری است که حتما باید به آن بپردازید. حتما بررسی کنید آیا محصول یا خدماتی مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلی باشید تا محصول یا خدمات شما را برتر از نمونه های مشابه موجود در بازار کند. از استراتژی های رقبا خود برای فروش محصولاتشان نیز می توانید استفاده کنید. مهم ترین اصل در فروش محصول بازاریابی آن است. حتما تیم بازاریابی قوی را برای تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، تشکیل دهید.

طبق بررسی پیدایش قبل از اینکه برای خود استارتاپ بسازیم، باید یک نام مناسب برای استارتاپ خود انتخاب و همچنین مدل کسب و کار خود (Business Model) را مشخص کنیم. با کمک و مشورت افراد با تجربه و حرفه ای، سایت یا اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید. خود را به جای مشتریان قرار دهید تا کمبود ها و نقص ها را بخوبی ببینید و سپس عملکرد خود را ارزیابی کنید. وظایف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذارید. برای تامین بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمایه گذاران مناسب باشید. از اهمیت تبلیغات برای جذب مشتری غافل نشوید و راههایی مناسب جهت بازاریابی و فروش بیابید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85-%d8%9f/


کسب درآمد اینترنتی مسیری برای توسعه و رشد استارتاپ ها

یازار :

+0 به یه ن

همان طور که در مقاله به آن اشاره شد، و مثال هایی از کسب درآمد اینترنتی آورده شد، بسیاری از مشاغل و استارتاپ ها امروز می توانند در قالب یک کسب و کار اینترنتی، درآمد اینترنتی بدون سرمایه داشته باشند. تنوع موضوعات و حوزه هایی که می توان از آن کسب درآمد اینترنتی داشت، بسیار متنوع است. و به دلیل آنکه بازدهی کسب و کارهای اینترنتی سریع تر از کسب و کارهای سنتی مرسوم است، می تواند به عنوان شتابدهنده استارتاپ عمل نماید و نگرانی های مالی صاحبان ایده استارت اپ را در ابتدای شروع فعالیت خود تا حدودی برطرف نماید. به شرطی که استارت آپ ها به ضرورت ایجاد کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی واقف بوده و از فعالیت در این حوزه غافل نشوند.
مخصوصا توجه ویژه ای به بسترهایی که می توانند از آنها درآمد اینترنتی بدون سرمایه کسب کنند، داشته باشند و از راه اندازی استارتاپ خود در این بسترهای رایگان مانند سایت های فروش، شبکه های اجتماعی، پیام رسان هایی که توانسته اند کاربران ایرانی را به خود جلب کنند بیشترین بهره را ببرند.
مهم این است که در کنار این توجه، دانش استفاده بهینه از این بسترهای رایگان که در اختیار همگان قرار دارد را هم داشته باشند. پس از کسب درآمد های اینترنتی برای راه اندازی، توسعه و رونق استارت اپ خود غافل نشوید.

 

چند نکته مهم در مورد کسب درآمد از اینترنت

– خلاقیت در این مسیر یعنی درآمد بیشتر. برای کسب درآمد از اینترنت حتما مد نظر داشته باشید که هر چه کار خلاقانه تری انجام دهید، مخاطبان بیشتری را جذب می کنید.

– بررسی بازار کار و مشتریان. فراموش نکنید بازاریابی مهم ترین کار برای فروش بیشتر است. حتما این کار را به صورت تخصصی برای کسب و کار خود انجام دهید و توجه ویژه را به آن داشته باشید.

– تحلیل رقبا. این روزها کسب و کار های آنلاین بازار داغی دارند و محبوب هستند. برای توسعه کسب و کار خود بخصوص در استارتاپ ها باید بازار رقبای خود را تحلیل کنید.

 

استارتاپ موفق

 

۳ استارتاپ موفق در جهان که بدون سرمایه اولیه شروع کرده اند؛

 

۱. استارتاپ Basecamp

آغاز کار با یک برنامه مبتبی بر وب

 

۲. استارتاپ MailChimp

آغاز کار با انجام پروژه های جانبی اما در حال حاظر به یکی از پلتفرم های اتوماسیون بازاریابی جهانی تبدیل شده است.

 

۳. استارتاپ  Braintree

آغاز کار با یک پلتفرم پرداختی

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%af%d8%b1%d8%a2%d9%85%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/


استارت آپ حتما نیاز به داشتن سایت دارد؟

یازار :

+0 به یه ن


راه اندازی استارت آپ چقدر در گرو سایت است؟

تجریه پیدایش می گوید راه اندازی یک کسب و کار، همیشه هیجان انگیز و در عین حال پر از چالش است. مخصوصا اگر به دنبال پرورش یک ایده نو باشید. یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت در این راه، معرفی جامع و درست کسب و کارتان است که امروزه بخش وسیعی از آن بر عهده سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی می باشد. در میان تمامی مشاغل، نقش معرفی کار در استارت آپ ها، به دلیل نو بودن، بسیار پررنگ تر بوده و می تواند عنصر تعیین کننده ای در موفقیت کار باشد. در واقع میتوان گفت که، استارت آپ ها به دلیل ماهیت جدیدترشان نیاز به تبلیغ و دیده شدن بیشتری در مقایسه با سایر مشاغل دارند.
متاسفانه، از آنجا که بسیاری از کمپانی ها بدون توجه به اهمیت این موضوع هزینه کافی به ویترین ارائه دهنده ی خدمات خود اختصاص نمی دهند، این بخش از کار، در بسیاری از پروژهها نادیده گرفته میشود که این امر به تنهایی می تواند موجب عدم موفقیت آنان شود.

 

چرا سایت ها برای استارتاپ ها اهمیت بیشتری دارند؟

حال این پرسش مطرح می شود که از بین راه های مختلف تبلیغ و معرفی خدمات، چرا سایت ها اهمیت بیشتری دارند؟ برای پاسخ به این سوال کافی است بدانید که از هر ۲.۴۲ میلیارد نفری که روزانه در اینترنت وقت می گذرانند چیزی نزدیک به ۲.۱۸ میلیارد نفر به دنبال خرید محصولات مورد نیاز خود به صورت آنلاین هستند! از طرف دیگر، استفاده از سایت ها و شبکه های اجتماعی هزینه چندانی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی ندارد. پس میتوان گفت که سایتها میتوانند با کمترین هزینه بیشترین نگاه ها را به سمت شما جلب کنند!

راه اندازی سایت

نقش سایت ها در رشد و توسعه استارتاپ ها

در اینجا قصد داریم اهمیت سایت ها و نقش آن ها را توسعه استارت آپ ها بررسی کنیم و ویژگی هایی که یک سایت خوب باید داشته باشد را ارائه دهیم. با این مقدمه کلی، به سراغ ۹ دلیل اصلی که بیانگر نیاز یک استارآپ به سایت است میرویم:

 

۱- کمک به عملی کردن ایده ها

امروزه، داشتن سایت مناسب یکی از شروط اصلی ادامه حیات استارت آپ هاست. سایت ها کمک می کنند که بازخورد مشتری ها نسبت به سرویس ارائه شده به سرعت دیده شده و از آن ها به منظور بهبود شرایط سرویس دهی استفاده گردد. به یاد داشته باشید که سایت ها فقط محلی برای فروش آنلاین کالاها نیستند بلکه میتوانند نقش موثری در یافتن شرکای تجاری و همچنین تامین نیروی کار داشته باشند. پس اگر قصد راه اندازی استارت آپ خود را دارید، از تمام خلاقیتتان به منظور افزایش جذابیت سایت خود استفاده کنید و یا از کسانی که در این کار تجربه کافی دارند کمک بگیرید.

 

۲- سایت، بهترین روش بازاریابی

همانطور که گفته شد، بازاریابی و معرفی محصولات بخش جدایی ناپذیر استارت آپ ها است. اگر نگاهی به آمار استفاده گنندگان اینترنت بیاندازید، به خوبی اهمیت استفاده از سایت ها را درک میکنید. اغراق نیست اگر بگوییم که بسیاری از قراردادهای بزرگ با کمک سایت ها بسته شده اند.

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%ad%d8%aa%d9%85%d8%a7-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/


تاثیر خلاقیت و نوآوری در رشد کسب و کار ها و استارتاپ ها

یازار :

+0 به یه ن

اندازه خلاقیت و نوآوری شرکت ها را نمی توان اندازه گرفت و هیچ فرمول و روشی برای این کار وجود ندارد. اما با کمی تحلیل و تجزیه می توان پی برد خلاقیت  و نوآوری در کسب و کار ها مهم است به طوری که این دو عامل شرکت های خلاق را از سایر شرکت ها جدا می کند. از جمله تاثیراتی که وجود خلاقیت در شرکت ها می گذارد می توان به رشد در ارائه خدمات، رشد در ارائه محصولات، افزایش فروش، افزایش مشتری ها و کاربران، رشد در بازاریابی و… . در واقع شرکت های خلاق با پیرویی از روش های جدید می توانند بازار را از آن خود کنند و نسب به سایر رقبا پیروز شوند.

خلاقیت

۴ استارتاپی که با داشتن خلاقیت موفق شدند؛

حال قصد داریم با ذکر مثال هایی شما را با تاثیر خلاقیت بر استارتاپ ها آشنا کنیم. از همین رو به معرفی ۴ استارتاپی که بر پایه خلاقیت توسعه یافته اند خواهیم پرداخت:

 

۱- اوبر (Uber)

این شرکت در سال ۲۰۰۹ توسط تراویس کالانیک پایه گذاری شد. سیستم حمل و نقلی که به شما پیشنهاد ارائه سرویس با قیمت کمتری در مقایسه با سایر رقبا را می دهد. از جمله خلاقیت های این شرکت می توان به نکات زیر اشاره کرد:
• اوبر، از رانندگان زن استفاده می کند.
• اوبر مالیت امنیت اجتماعی و خسارات کارکنانش را پرداخت می کند و رابط میان رانندگان و مشتریان است.
• اوبر شیوه جدیدی در حمل و نقل را با استفاده از طیف وسیعی از رانندگان معرفی کرده است.
چنین نو آوری های به ظاهر کوچکی امروزه سرمایه بسیار زیادی را برای صاحبان خود فراهم آورده است.

 

۲- ایر بی ان بی (Airbnb)

این استارتاپ در واقع وبسایتی است به منظور یافتن املاک و اقامتگاه های قابل اجاره. این کمپانی در سال ۲۰۰۸ و توسط برایان چسکی راه اندازی شد. لیست زیر باینگر قابلیت های جدیدی که توسط این استارتاپ ارائه شد:
• این کمپانی امکان شناسایی مکان های قابل اجاره را در نقاط مختلف و از راه دور در اختیار مردم قرار داد.
• در مقایسه با سایر رقبا، تمرکز ویژه ای با بازخورد و گزارشات کاربران نشان داد.
• این امکان را فراهم کرد که مشتری ها بتوانند به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن اقدام به اجاره مسکن نمایند.
همین امر باعث توسعه این شبکه شد به طوری که امروزه ۳۴۰۰ شهر در ۱۹۰ کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%db%8c%d8%aa-%d9%85%d8%ad%d8%b1%da%a9-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/


  • [ 1 ][ 2 ]