چگونه استارتاپ بسازیم ؟

یازار :

+0 به یه ن

تحقق رویا ها با راه اندازی استارتاپ

در دنیای امروز و با پیشرفت علم و تکنولوژی، بازار استارتاپ ها بسیار رونق یافته و از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار شده اند. معمولا واژه استارتاپ برای کسب و کارهایی که بر پایه فناوری و تکنولوژی های جدید هستند، به کار می رود. البته هر کسب و کاری هم که بر اساس فناوری اطلاعات و ارتباطات هست، لزوما استارتاپ بشمار نمی آید. با این وجود اغلب استارتاپ ها از اینترنت و تکنولوژی و موبایل و وب سایت استفاده می کنند.

 

اهمیت داشتن ایده خوب برای ساخت استارتاپ

ایده ها پیش نیاز شروع تفکر برای راه اندازی استارتاپ ها هستند.در واقع ایده های استارتاپی باید دارای ویژگی هایی مانند خلاقانه و نوآورانه بودن و داشتن قابلیت مقیاس پذیری و تکرار پذیری باشند تا بتوان روی این ایده ها سرمایه گذاری کرد. البته نمیتوان گفت هر ایده ای که صرفا دارای این ویژگی ها باشد، ایده ای استارتاپی است. ایده ها باید ابتدا اعتبار سنجی شوند و سپس روی آن ها کار شود و تبدیل به استارتاپ شوند. برای اعتبار سنجی نیز می توان از مطالعه کتاب های پیرامون ایده ها، پرسش نامه ها، نظر سنجی ها و… در جامعه هدف کمک گرفت. به طور کلی مهم ترین نکته ای که در اعتبار سنجی ایده باید در نظر گرفت این است که ایده در عمل، تا چه حدی توسط جامعه هدف مورد استقبال قرار می گیرد و بعد از بررسی آن سپس به مراحل بعدی اجرایی آن پرداخت.

راه اندازی استارتاپ

نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

– در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آنرا کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آنها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.

– تحلیل بازار فروش محصول و رقبا از نکات دیگری است که حتما باید به آن بپردازید. حتما بررسی کنید آیا محصول یا خدماتی مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلی باشید تا محصول یا خدمات شما را برتر از نمونه های مشابه موجود در بازار کند. از استراتژی های رقبا خود برای فروش محصولاتشان نیز می توانید استفاده کنید. مهم ترین اصل در فروش محصول بازاریابی آن است. حتما تیم بازاریابی قوی را برای تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، تشکیل دهید.

طبق بررسی پیدایش قبل از اینکه برای خود استارتاپ بسازیم، باید یک نام مناسب برای استارتاپ خود انتخاب و همچنین مدل کسب و کار خود (Business Model) را مشخص کنیم. با کمک و مشورت افراد با تجربه و حرفه ای، سایت یا اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید. خود را به جای مشتریان قرار دهید تا کمبود ها و نقص ها را بخوبی ببینید و سپس عملکرد خود را ارزیابی کنید. وظایف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذارید. برای تامین بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمایه گذاران مناسب باشید. از اهمیت تبلیغات برای جذب مشتری غافل نشوید و راههایی مناسب جهت بازاریابی و فروش بیابید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 

منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85-%d8%9f/


  • [ ]