چگونه ایده خلق کنیم؟

یازار :

+0 به یه ن

با همه این اوصاف فکر کنیم سوالی با این عنوان که چگونه ایده خلق کنیم در ذهن تان شکل گرفته است. درست است که به واسطه روش ها و راه های ایده پردازی می توانید یک ایده جذاب و خلاقانه برای خود پیدا کنید اما برای خلق آن شما به یک سری روش ها یا ابزار های دیگر نیاز دارید.
شما برای خلق یک ایده باید با دید متفاوت به همه چیز نگاه کنید و حواس تان هم همواره جمع باشد. به همین منظور ما در ادامه یک سری روش های مفید دیگر برای ایجاد خلاقیت در ذهن تان را برایتان مطرح کرده ایم که از آن ها می توانید در روش های ایده پردازی مانند طوفان فکری هم استفاده کنید تا دست به خلق ایده ای بزنید که بهترین نه بلکه فوق العاده ترین است.

• درهم شکستن الگو های فکری

• ارتباط دادن چیز های بی‌ ربط به هم

• از قله ‌ی دیگری به منظره بنگرید

• فعال‌ کننده ‌ها را به‌ کار بگیرید

 

تکنیک های ساخت و گسترش ایده های خلاقانه

• نقشه ذهنی

یکی از تکنیک های ساخت و گسترش ایده های خلاقانه نقشه ذهنی است. در ذهن هر فردی حتی خردسالان چیز های درهم و برهمی وجود دارد که اگر بتوانید به خوبی به آن ها نظم دهید و آن ها را سازماندهی کنید بی شک می توانید از درون آن ها یک ایده خلاقانه بیرون بکشید. برای این تکنیک کافیست بر روی یک کاغذ چیز های موجود در ذهن تان را بنویسید. سپس شروع کنید به هر یک از آن ها شاخ و برگ بدهید به طوری که هر مورد موجود در ذهن تان چندین زیر شاخه داشته باشد. البته در این مسیر ممکن است از موضوع اصلی دور شوید اما نگران نباشید چون در پایان حتما یک ایده خلاقانه از درون آن ها پیدا خواهید کرد.

 

• بحث با افراد خوش بین و بد بین

شاید ابتدا بحث کردن با افرادی که زیادی خوش بین یا زیادی بد بین باشند امر مسخره ای به نظر بیاید اما این تکنیک یکی دیگر از تکنیک های ساخت و گسترش ایده های خلاقانه است. شما وقتی به سراغ یک فرد خوش بین می روید و ایده موجود در سرتان را با او در میان می گذارید یا برعکی به سراغ یک فرد بد بین می روید در اصل ایده تان از دو جنبه و دید کاملا متفاوت بررسی خواهد شد. در نهایت یک ایده خالص و ناب از درون نتایج این دو فرد بیرون می آید که یک ایده خلاقانه خواهد بود.

 

• بشکن و بساز

یکی دیگر از تکنیک های ساخت و گسترش یک ایده خلاقانه تکنیک بشکن و بساز است. شما با استفاده از این تکنیک می توانید ایده تان را از زاویه دیگری نگاه کنید. در اصل این تکنیک ذهن شما را از یک نواختی و چارچوب همیشگی اش بیرون می کشد و به دنیای دیگر می برد. در این بین ایده های جدیدی هم ممکن است باز به ذهن تان برسد و از دید تخیل به ایده تان نگاه کنید تا به خوبی بتوانید آن را توسعه و گسترش دهید.

منبع:

https://peidaiesh.com/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87/


راه های ایده پردازی کدام اند؟

یازار :

+0 به یه ن

اگر هنوز ایده جذاب و جالبی به فکر تان راه نیافته است و دوست دارید شما هم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید نگران نباشید. چون تا راه های ایده پردازی وجود دارد جای هیچ نگرانی نیست و با توجه به آن ها در مدت زمان کوتاهی بی شک یک ایده خوب پیدا خواهید کرد. مهم ترین راه های ایده پردازی عبارت هستند از :

• طوفان فکری

در این راه ایده پردازی راه حل های زیادی برای یک مشکل خاص مانند ترافیک و شلوغی شهر ها پیشنهاد می شود. در این راه شما باید ایده هایی که برای حل مشکلات به ذهن تان می رسد را بدون ترس از انتقاد یادداشت کنید تا در اخر دست به انتخاب بهترین آن بزنید.

 

• لیست‌ سازی

در این راه ایده پردازی شما باید طی یک روش کاملا تحلیلی لیستی تهیه کنید که در آن اطلاعاتی مانند نقاط قوت، خصوصیت های مختلف محصول یا خدمات و … وجود دارد. با تهیه این لیست متوجه خواهید شد با تغییر و بالا پایین کردن یک ایده چه اتفاقاتی رخ می دهد.

 

• نقشه‌ ذهنی

در این راه ایده پردازی شما باید یک نقشه ذهنی تکنیکی در ذهن تان داشته باشید چون این روش برای ترسیم ارتباط موجود میان قسمت‌ های مختلف اطلاعات گرد آوری شده یا ایده‌ ها به کار می ‌رود. در این روش باید هر داده یا ایده روی کاغذ نوشته شود و سپس با یک سری خط ها به ایده یا داده ‌ی قبل یا بعد از خودش وصل شود.

 

ایده پردازی برای محصول جدید چگونه شروع می ‌شود؟

تولید و توسعه یک ایده برای به وجود آوردن یک محصول یا خدمات امری می باشد که حتی بزرگ ترین افراد هم نمی دانند باید چه راه هایی را طی کنند تا به صورت درست و اصولی کسب و کار خود را راه اندازی کنند. چون روند نهایی کردن یک ایده به محصول یا خدمات امری پیچیده است و نباید ساده از کنار آن گذر کرد. بنابراین شما نیاز به یک استراتژی توسعه محصول در ابتدای راه دارید تا به صورت درست و اصولی ایده خود را برای راه اندازی محصول یا خدمات انجام دهید. به طور کلی ایده پردازی برای محصول جدید به واسطه شش مرحله شروع می شود :

• ایده پردازی

• تحقیق

• برنامه ریزی

• ساخت نمونه اولیه

• تامین منابع

• تخمین هزینه ها


منبع:
https://peidaiesh.com/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87/

ایده کسب و کار چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

کسب و کار های اینترنتی امروزه به یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین شغل های دنیا تبدیل شده اند که روز به روز در حال افزایش هستند. چون شما برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نیازی به یک سری امکانات و هزینه های اضافه ندارید تنها باید یک ایده خلاقانه همراه با یکی از ابزار های تکنولوژی مانند لپ تاپ داشته باشید تا بتوانید یک شغل پول درار برای خود دست و پا کنید.
در کسب و کارهای سنتی حتما یک فروشنده باید در یک محل مشخص خدمات یا محصولات اش را ارائه می داد اما در کسب و کار اینترنتی دیگر این چنین نیست. شما تنها کافیست با فکر کردن یک ایده خلاق که به درد عموم مردم می خورد پیدا کنید سپس با استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت آن را گسترش دهید تا به یک کسب و کار محبوب و پرطرفدار همانند سایر کسب و کار های اینترنتی تبدیل شود.

 

مزایای ایده های استارتاپی که تبدیل به کسب و کار شده اند

وقتی ایده های خلاقانه و جدید خود را تبدیل به یک کسب و کار یا استارتاپ می کنید یک سری مزایا برایتان به وجود می آید. در حقیقت می توان گفت کسب و کار ها یا استارتاپ های اینترنتی که امروزه در سر تا سر دنیا در حال افزایش هستند بسیاری از معضلات و مشکلات را برای ما برطرف کرده اند. به همین دلیل ما در ادامه شایع ترین و بهترین مزایای ایده های استارتاپی که تبدیل به یک کسب و کار شده اند یا می خواهند بشوند را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :

• کاهش رفت ‌و آمد برای خرید کالا

• در دسترس بودن کالا و خدمات برای همه

• رشد کسب و کارهای خانگی و کوچک

• امکان مدیریت زمان و سهولت دسترسی صاحب کسب و کار

• افزایش درآمد و اشتغال ‌زایی

• امکان ارائه محصولات و خدمات متنوع با توجه به نیاز مشتری

• کاهش هزینه‌ های مربوط به انبار داری، دفتر کار و …


 

راه های ایده پردازی کدام اند؟

اگر هنوز ایده جذاب و جالبی به فکر تان راه نیافته است و دوست دارید شما هم یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید نگران نباشید. چون تا راه های ایده پردازی وجود دارد جای هیچ نگرانی نیست و با توجه به آن ها در مدت زمان کوتاهی بی شک یک ایده خوب پیدا خواهید کرد. مهم ترین راه های ایده پردازی عبارت هستند از :

• طوفان فکری

در این راه ایده پردازی راه حل های زیادی برای یک مشکل خاص مانند ترافیک و شلوغی شهر ها پیشنهاد می شود. در این راه شما باید ایده هایی که برای حل مشکلات به ذهن تان می رسد را بدون ترس از انتقاد یادداشت کنید تا در اخر دست به انتخاب بهترین آن بزنید.

منبع:

https://peidaiesh.com/%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87/


سرمایه گذاری جمعی چیست؟

یازار :

+0 به یه ن

اگر به دنبال سرمایه گذاری برای کسب و کار باشید حتما نام سرمایه گذاری جمعی هم به گوش تان خورده است. این نوع سرمایه گذاری امروزه در تمام دنیا توانسته بر روی کسب و کار های زیادی سرمایه گذاری کند و در اخر هم با موفقیت به استارتاپ های کار شده اش رونق بخشیده است.
در تعریفی ساده و گویا سرمایه گذاری جمعی به معنای سرمایه گذاری می باشد که در آن فرد سرمایه پذیر سرمایه مورد نیاز خود را به واسطه سرمایه های کوچک و پر تعداد جذب می کند. در اصل سرمایه گذاران جمعی ابتدا یک مبلغ کوچک را برای سرمایه گذاری به میان می آورند سپس در اخر تمامی مبلع مورد نیاز برای کسب و کار را به استارتاپ تزریق می کنند.

 مطالعه مطلب آسان اسپرت پیشنهاد می شود.


ریسک ‌ها و پاداش‌ های سرمایه‌ گذاری در استارت ‌آپ

با همه موارد گفته شده در خصوص سرمایه گذاری ها باید بدانید به طور کلی سرمایه گذاری بر روی یک کسب و کار یا استارتاپ نوپا و جدید بسیار خطرناک است اما اگر این سرمایه گذاری در جهت درست و بر روی کسب و کاری که ارزش دارد انجام شود یک معامله برد برد است و سود زیادی دارد. به همین دلیل بیشتر سرمایه گذاران به سختی بر روی یک کسب و کار تازه سرمایه گذاری می کنند تا به راحتی سرمایه شان را از دست ندهند.
مهم ترین ریسک یک سرمایه گذار بر روی یک استارتاپ همین موضوع می باشد که یک استارتاپ و کسب و کاری را از بین انبوه کسب و کار ها گلچین کند که ارزش داشته باشد و دارایی های فرد به هدر نرود. به همین منظور فراموش نکنید که سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه کذاری این ریسک ها را افزایش می دهد.

منبع:

https://peidaiesh.com/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C/


  • [ 1 ][ 2 ]