۱۰ ویژگی استارتاپ‌های موفق

یازار :

+0 به یه ن

۱. از تجربیات گذشته‌ی دیگر استارتاپ‌ها استفاده می‌کنند

استارتاپ‌های موفق همیشه به نقشه‌ی راهی که از قبل برایشان نمایان است اطمینان می‌کنند و با خطر کردن‌های بی جهت دقت کنید " بی جهت " تمام منافع را به خطر نمی‌اندازند.

۲. تمرکز مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین ویژگی استارتاپ‌های موفق

یک استارتاپ زمانی می‌تواند به قله‌های موفقیت دست پیدا کند که از حواشی دور بماند و تمرکز خود را فقط بر روی کسب و کار خود قرار دهد.

۳. احترام به سلایق مشتری، اما با رویکردی همه جانبه

استارتاپی موفق خواهد بود که بتواند به تمام نیاز‌های مشتری اش همانطور که هست جواب دهد، اما درعین حال باید بتوانند به شکلی نوآورانه این پاسخ را مدیریت کرده و در اختیار مشتری خود قرار دهند.

۴. حرکت رو به جلو را در هر شرایطی فراموش نمی‌کنند

یک استارتاپ قوی باید بداند که هیچ چیز از اینکه مداوم تلاش و کوشش کند نمی‌تواند آن را به موفقیت نزدیک کند، تمام استارتاپ‌های موفق با علم بر اینکه باید مدام و بدون خستگی در مسیر به سمت جلو حرکت کنند متولد شده اند.

۵. برنامه ریزی مدون و دقیق

درست است که در استارتاپ‌ها همه چیز به صورت کاملا جدید و نوآورانه انجام می‌شود، اما باید برنامه ریزی استراتژیکی برای برنامه و هدف‌های کوتاه مدت و بلند مدت آن نیز در نظر داشت.

برندینگ چیست در مجله بوکاپو

۶. داشتن یک تیم قدرتمند

استارتاپ‌های بزرگ و موفق با گردهم آوردن برترین متخصص‌ها در کنار هم و انتخاب یک رهبر برای سر و سامان دادن به کار‌ها در این جایگاه هستند.

۷. دارای سیاست‌های کاری خاصی هستند

اکثر این استارتاپ ه؛ ا هوشمندانه انرژی و تفکر خود را در مسیر قرار می‌دهند، به موقع از کار دست می‌کشند و به موقع وارد عمل می‌شوند. مدیریت درست یک استارتاپ و ایجاد یک سیاست سازمانی درست با استفاده از کسب تجربه‌ی استارتاپ‌های موفق دیگر امکان پذیر است، در کتاب راهنمای استارت آپ نوشته‌ی دیوید کیدر می‌توانید رازورمز‌های این موفقیت‌ها را بخوانید، فایل صوتی هفده دقیقه‌ای از خلاصه‌ی کتاب راهنمای استارت آپ در بوکاپو موجود است که شما را به خوبی راهنمایی خواهد کرد.

۸. انعطاف در تفکر و چهارچوب‌ها

خوب می‌دانیم که خلاقیت ثمره‌ی بیرون آمدن از چارچوب‌های همیشگی و زمخت است، استارتاپ‌ها شاکله‌ی اصلی خود را از همین خلاقیت بدست می‌آورند و برای موفقیت هم باید به آن وفادار بمانند.

۹. شجاع و نترس بودن

هیچ موفقیتی برای استارتاپ‌ها رخ نمی‌دهد مگر اینکه شجاعت در دل آن‌ها خانه کند، قدم‌های محکم در هر کسب و کاری باید با شجاعت برداشته شود تا به نتیجه‌ای دلخواه برسد.

در بوکاپو ذهن کامل نو را بخوانید

۱۰. ایجاد کننده‌ی تجربه‌ای متفاوت برای مشتریان هستند

هسته‌ی اصلی تمام فعالیت‌های یک استارتاپ موفق در این است که بتواند تجربه‌ای متفاوت را برای مشتریان به ارمغان آورد، تفکر و ایده‌ ای که این تجربه‌ی با اهمیت را ایجاد خواهد کرد با ارزش‌ترین قسمت یک کار گروهی در استارتاپ قلمداد می‌شود.


منبع:

https://aftabnews.ir/fa/news/687060/%DB%B1%DB%B0-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82


  • [ ]