سرمایه گذار استارتاپ مناسب

یازار :

+0 به یه ن

مشخص کنید به دنبال چه سرمایه گذاری هستید.

در میان حوزه سرمایه گذاری ها، دو روش  که در ادامه ذکر می کنیم رایج ترین نوع سرمایه گذاری هستند؛

– سرمایه گذاری که در جهت اهدافی مشخص به کسب و کار شما وام تجاری بدهد مثلا برای خرید برخی امکانات و تجهیزات

– سرمایه گذاری که کسب وکار شما را ساپورت مالی کند و در ازای آن مالک بخشی از کسب و کار و سود های آینده و… شود.

به طور کلی ابتدا باید مشخص کرد که دنبال چه نوع سرمایه گذاری هستید و مطابق با شرایطتتان دنبال سرمایه گذار مناسب باشید.

 

ایجاد یک فهرست استراتژیک از سرمایه گذاران که می خواهید با آن آشنا شوید

با توجه به اینکه هر کدام از این جلسات ممکن است منجر به سرمایه گذاری شود، بهتر است که در ابتدا دایره ارتباطات خود را تا جایی که امکان دارد، به وسیع ترین شکل ممکن انتخاب کنید. اما با توجه به این که بیش از ۵۰۰،۰۰۰ نفر سرمایه گذار استارت آپ وجود دارند و ملاقات با همه آن ها وقت زیادی از شما می گیرد، می توانید تلاش های اولیه خود را بر روی ۳۰-۵۰ سرمایه گذار استارت آپی که به احتمال زیاد مناسب برای شرکت شما هستند، متمرکز کنید. (بعدا هم می توانید لیستتان را گسترش دهید.)
کارآفرینان همکار یک منبع ارزشمند برای کمک به شناسایی سرمایه گذاران بالقوه و علاقه مند به استارت آپ شما هستند. به طور مثال برای انتخاب بهترین سرمایه گذار استارت آپ، می توانیم از آن ها مشکلاتی که در این راه وجود دارد یا کسانی که به طور فعال سرمایه گذاری نمی کنند را پرس و جو کنیم.
در این فرآیند، می توانیم لیستی از حدود ۴۰ سرمایه گذار استارت آپ که فکر می کنیم برای ما مفید هستند را انتخاب می کنیم و همه آن ها را به یک صفحه گسترده ( مثلا یک وبلاگ و …) وارد می کنیم و سوالات و اطلاعاتمان را ( از قبیل : زمان شروع به کار، نحوه ارتباطات متقابل، سرمایه گذاری های آموزشی، سایر سرمایه گذاری های مربوط به استارت آپ، مکان و هر یادداشتی بود) را در آن جا ثبت می کنیم.


 ایجاد شبکه های ارتباطی خود با سرمایه گذاران استارت آپ

از آنجا که سرمایه گذاران پیشنهادات بسیار زیادی را دریافت می کنند، اغلب به ایده ها و یا استارت آپ هایی که از طرف شرکت های آشنا با یک تماس مشترک معرفی می شوند، بیشتر استقبال می کنند. ( به طور مثال اگر به کارمند فعلی مراجعه کنید، می بینید که چه قدر کارمند متقاضی برای شغل فعلی شرکت شما وجود دارد.) بنابراین ازدوستان و آشنایان خود بخواهید که با یک تماس شما را به سرمایه گذار استارتاپ که می شناسند معرفی کنند.
بعد از ارسال پیام معرفی، اگر بعد از یک هفته صدای شما را شنیدند، پیگیری سریع را ارسال کنید. به طور مثال می توانید اخباری را برای اشتراک بگذارید (به عنوان مثال، نحوه راه اندازی محصول، اهداف کلیدی قابل دستیابی در آن و…) و سپس پیگیری کنید. این کار را در مورد سرمایه گذاران که با آن ملاقات کرده اید، نیز می توانید اعمال کنید.


منبع:

https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d9%be%db%8c/


  • [ ]