نکاتی پیرامون راه اندازی استارتاپ

یازار :

+0 به یه ن

– در ابتدا بهتر است پس از اینکه ایده ای به ذهنتان رسید، آن را بر روی کاغذ بیاورید و به تدریج آن را کامل تر و پخته تر کنید. توجه به نیازهای موجود در جامعه و پیرامون خود و همچنین اقداماتی که توسط دیگر استارتاپ های موفق در حوزه مشابه شما انجام شده، بسیار حایز اهمیت است. از بین آن ها، موفق ترین استارتاپ ها را دنبال کنید، نیازها را ببینید و فرصتها را شناسایی و بهترین آنها را بیابید و از آن برای ایجاد استارتاپ خود، حداکثر بهره را ببرید. به عنوان مثال میتوان از استارتاپ آپارات، به عنوان نمونه و راهکار خوبی پس از فیلترینگ یوتیوب یاد کرد. در صورت داشتن یک تیم خوب و حرفه ای و استفاده از شتاب دهنده های مناسب، درصد موفقیتتان بیشتر می شود.

– تحلیل بازار فروش محصول و رقبا از نکات دیگری است که حتما باید به آن بپردازید. حتما بررسی کنید آیا محصول یا خدماتی مشابه محصول و خدمات شما در بازار وجود دارد یا خیر. اگر مشابه آن ها وجود داشت دنبال راه حلی باشید تا محصول یا خدمات شما را برتر از نمونه های مشابه موجود در بازار کند. از استراتژی های رقبا خود برای فروش محصولاتشان نیز می توانید استفاده کنید. مهم ترین اصل در فروش محصول بازاریابی آن است. حتما تیم بازاریابی قوی را برای تبلیغ محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، تشکیل دهید.

– قبل از اینکه برای خود استارتاپ بسازیم، باید یک نام مناسب برای استارتاپ خود انتخاب و همچنین مدل کسب و کار خود (Business Model) را مشخص کنیم. با کمک و مشورت افراد با تجربه و حرفه ای، سایت یا اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید. خود را به جای مشتریان قرار دهید تا کمبود ها و نقص ها را بخوبی ببینید و سپس عملکرد خود را ارزیابی کنید. وظایف را بر عهده افراد مناسب و متخصص بگذارید. برای تامین بودجه خود به دنبال شتابدهنده و سرمایه گذاران مناسب باشید. از اهمیت تبلیغات برای جذب مشتری غافل نشوید و راه هایی مناسب جهت بازاریابی و فروش بیابید و کسب و کار خود را شروع کنید.

 


 

اهمیت کمک گرفتن استارتاپ ها از شتابدهنده ها

شتابدهنده ها شرکت ها و موسساتی متشکل از افراد متخصص در حوزه های کسب و کار و … هستند که به استارتاپ ها و افرادی که قصد راه اندازی یک استارتاپ را دارند، کمک می کنند و مسیر رشد آن ها را هموار تر خواهند کرد. شتابدهنده ها به استارتاپ ها در جذب سرمایه سریع تر، بررسی ایده های تجاری، مدیریت مالی و سرمایه، آموزش، بازاریابی و… کمک می کنند.


منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%85-%d8%9f/

  • [ ]